نشست سام؛ حساب دهی متقابل حکومت و جامعه جهانی

امروز(۱۳میزان) سومین نشست مقام‌های بلند پایه با اشتراک بیش از هفتاد نمایندۀ کشورهای جهان و سازمان های کمک کننده به افغانستان در ارگ ریاست جمهوری افغانستان راه اندازی شد.

این نشست برای بررسی تعهدات حکومت افغانستان و کمک کننده گان برگزار شده و همچنین روی برنامه‌های تازه برای کمک به افغانستان در بخش‌های گوناگون صحبت می شود.

دیروز رولا غنی بانوی اول افغانستان در روز نخست این نشست از توانمند شدن زنان و اشتراک شان در اقتصاد صحبت کرد و پیش‌رفت زنان را در این عرصه چشمگیر اعلان کرد و برنامه‎‌های حکومت برای بهبود وضع زنان را مفید دانست.

امروز در دومین روز از این نشست اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان ضمن تأکید بر اینکه طالبان در حملات مسلحانه و کشتار مردم افغانستان دست داشته اند و باید از بین برده شوند، این گروه را بار دیگر به صلح دعوت کرد و از آنان خواست تا سلاح‌های شان را به زمین بگذارند و به دولت بپیوندند.

رییس جمهوری در این نشست تأکید بر انتخابات آزاد با معیارهای جهانی کرد و بیان کرد که با جامعه بین المللی همکاری می‌کند تا انتخابات سال پیش‌رو شفاف و مستقل برگزار گردد.

در قسمتی دیگر از سخنرانی، رییس جمهوری اذعان داشت که برنامه های جدیدی در مبارزه با فساد در ادارات و ارگان های دولتی ، نهادهای امنیتی به ویژه پولیس در دست دارد و مجرمین را به دادگاه خواهد کشاند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *