«نسل کشی» مسلمانان در هند، «سکوت» معنادار جهان

اعتراضات گسترده اخیر در هند در اعتراض به قانون شهروندی که علیه مسلمانان وضع شده است، با افزایش خشونت هندوهای افراطی علیه مسلمانان در این کشور همراه است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، در چند روز گذشته گروه​های افراطی «هندو» بر مناطق مسلمان​نشین در دهلی و حتی مساجد مسلمانان افزایش یافته است.

این خشونت​ها برخاسته از قانون جدید تابعیت در هند است.

بر اساس این قانون جدید، همه اقلیت‌های مذهبی از جمله هندوها، سیک‌ها، پارسی‌ها و مسیحیان می‌توانند تابعیت هند را اخذ کنند؛ اما مسلمانان از این قانون مستثنی شده‌اند و همین موضوع باعث اعتراض مسلمانان شده است به طوریکه تاکنون ده‌ها نفر از آنان به دست نیروهای پولیس و هندوهای افراطی کشته شده‌اند.

معترضان هندو و مسلمان چندین روز با درست کردن موانعی شبیه به سنگر با پرتاب سنگ و بمب‌های دست ساز با یکدیگر به زد و خورد پرداختند.

در درگیری‌های ۴ روزه در شمال شرق دهلی نو تعدادی از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند و یا آن‌ها را به سرک​ها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند.

فروشگاه‌ها و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در سرک​هایی که مسلمانان و هندوها پیش از این مسالمت​آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد دیده شده و مغازه‌ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند.

این نسل​کشی مسلمانان در هند (بزرگ​ترین دموکراسی جهان) در حالی رُخ می​دهد که جامعه​جهانی نسبت به آن «سکوت» معناداری کرده است.

حتی دونالد ترامپ، رئیس​جمهور ایالات متحده امریکا که چند روز پیش به هند رفته بود و دهلی را متحد واشنگتن دانست، نسبت به این موضوع سکوت اختیار کرده و هیچ اشاره​ای به آن نداشت.

این در حالی است که امریکا نسبت به هر مورد دیگر که واکنش نشان می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *