نبیل: شهرکابل در محاصره ۱۰۷ مرکز تروریستی است

رحمت الله نبیل، سرپرست اداره عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید که ۱۰۷ مرکز تروریستی در اطراف شهرکابل فعال است و ۱۰۳گروه مسلح غیرقانونی در این شهر حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به دنبال درگیری‌های سه روزه در ولایت کنر و افزایش حملات انتحاری و انفجارها در کابل و سایر شهرهای کشور، مجلس نمایندگان روز چهارشنبه (۲۶ قوس) مسئولان نهادهای امنیتی افغانستان را احضار کرده بود.

در نشست روز چهارشنبه اعضای مجلس نمایندگان سرپرست‌ اداره عمومی امنیت ملی، وزارت دفاع و امور داخله کشور حضور داشتند.

آقای نبیل گفت: که نیروهای امنیتی افغان تجهیزات لازم را برای مقابله با شورشیان در اختیار ندارند.

به گفته وی، اطلاعات دقیق امنیتی نشان می‌دهد که در اطراف شهرکابل ۱۰۷مرکز تروریستی فعال است و ۱۰۳گروه مسلح غیرقانونی در این شهر حضور دارند.

سرپرست اداره امنیت ملی می گوید شهر کابل ۲۶در ورودی دارد که تنها در چهار ورودی آن نیروهای امنیتی مستقر هستند در حالی که ۲۲ورودی دیگر باز است.

رحمت الله نبیل با انتقاد از وضعیت امنیتی و سیاسی گفت: “ماشین‌های اسکن که برای بررسی موتر‌های تیزرفتار و باربری در دروازه‌های شهر نصب شده، فقط یک و نیم ساعت سوخت دارند و سوخت حدود ۲۳ساعت این ماشین‌ها دزدی می‌شود.”

آقای نبیل با انتقاد از عملکرد مقامات در کابل گفت: ۸۰درصد مدارک موترها در شهر کابل به نام افراد ثبت است و ۵۰۰عراده موتر زرهی شیشه سیاه بدون مدرک در این شهر گشت و گذار می‌کنند بنا براین تامین امنیت و مبارزه با نا امنی‌ها و زورگویی‌ها نیازمند اراده سیاسی قوی است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *