کمک ۵.۱ میلیارد دالری ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان

سران کشورعضو ناتو در نشست ویلز بریتانیا که به تاریخ ۱۳ و ۱۴ سنبله برگزار شده بود ضمن بحث و تبادل نظر در باره وضعیت امنیتی افغانستان تاکید کرده اند که سالانه ۵.۱ میلیارد دالر به نیروهای امنیتی افغانستان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نشست اعضای ناتو در انگلستان، بسم الله محمدی وزیر دفاع به نمایندگی از افغانستان اشتراک کرده بود.

در همین حال وزیر دفاع ملی در باره سفر هیئت افغانی به کنفرانس سران کشور های ناتو در شهر ویلز بریتانیا، به جلسه شورای امنیت ملی کشورکه به ریاست حامدکرزی درارگ ریاست جمهوری برگزارشده بود، گزارش داد.

آقای محمدی از نتایج کنفرانس سران ناتو برای افغانستان ابراز رضایت نموده و گفت که کشور های عضو ناتو کمک سالانه شان به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۱۷ را از ۴.۱  به ۵.۱ میلیارد دالر افزایش داده اند.

به گفته محمدی؛ سران کشور های عضو ناتو از اعلامیه مشترک کاندیدان ریاست جمهوری پیرامون ایجاد حکومت وحدت ملی استقبال نموده اند.

وزیر دفاع ملی کشور گفت که وی در اجلاس ناتو خواهان اقدام جدی کشور های عضو این سازمان برای توقف حملات توپخانه ای پاکستان بر خاک افغانستان گردیده است.

در ادامه جلسه شورای امنیت روز یکشنبه، موضوع تأمین امنیت بند سلما مطرح گردید، وزیر انرژی و آب گزارش داد که اخیراً فعالیت های تروریستی در نواحی نزدیک به این بند که قرار است بزودی افتتاح گردد، افزایش یافته است.

شورای امنیت ملی فیصله کرد تا نیرو های امنیتی کشور با تمامی امکانات برای تأمین امنیت پروژه ملی بند سلما به طور فوری اقدام کنند.

در اخیر این جلسه مشاور امنیت ملی افغانستان از نشست اخیراش با مقامات بلند پایه ای امنیتی کشور چین،  به طور مفصل گزارش داد و گفت که شورای امنیت ملی در راستای مبارزه مشترک افغانستان و چین و گسترش همکاری همه جانبه با این کشور در برابر تروریسم در منطقه، تأکید کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *