ناتو، به این زودی افغانستان را ترک نمی‌کند

فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان ضمن تاکید بر ماندن این نیروها در افغانستان تا زمان نابودی طالبان مسلح، می‌گوید که این گروه تا دو سال دیگر، مناطق تحت کنترول خود را از دست داده و اخراج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال «جان نیکلسون» در گفتگو با بی‌بی‌سی گفته است که تا دو سال دیگر طالبان مسلح تمام مناطق تحت کنترل‌شان را از دست خواهند داد.

وی می‌گوید که در استراتیژی جدید امریکا جدول زمانی تعیین نشده و نیروهای امریکایی تا زمان ریشه‌کن کردن «تروریست‌ها» در افغانستان می‌مانند.

به باور نیکلسون، در صورت افزایش حملات و فشار بین‌المللی بر طالبان مسلح و حمایت آنها از نیروهای امنیتی افغانستان، طالبان مجبور هستند که به مذاکره حاضر شده و در پای میز گفتگو بنشینند.

از سویی هم، فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان یک بار دیگر بر نابودی گروه تروریستی داعش تاکید کرده و گفت که این گروه در نتیجه فشار امریکا، در شرق افغانستان نابود شده است.

این در حالی است که استراتیژی جدید امریکا در مورد جنگ افغانستان و منطقه جنوب آسیا اواسط هفته گذشته از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا اعلام شد و بر حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکید شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *