ناتانیاهو: در کار ارتش مصر دخالت نکنید

روزنامه معاریو چاپ تل اویو  در اسرائیل، پیام بنیامین نتانیاهو را که در آن  از کشورهای غربی خواسته است  که در کار ارتش مصر دخالت نکرده و اجازه دهند نظامیان در مصر به کار خود ادامه دهند منتشر کرده است.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نخست‌وزیر اسرائیل  که در حال حاضر سمت وزارت خارجه را نیز شخصا بر عهده دارد، در این پیام از مقامات غربی خواسته است که اجازه دهند ارتش تا بازگشت آرامش به مصر، به کار خود ادامه دهد. به ادعای نتانیاهو، این کار از تبدیل مصر به سوریه‌ای دیگر، جلوگیری می‌کند.

بنا بر این گزارش، «یاکوف آمیدرور» مشاور امنیتی نتانیاهو به زودی برای رایزنی در مورد تحولات مصر راهی واشنگتن می‌شود.

ارتش مصر دو هفته قبل در حمله به تحصن‌کنندگان حامی «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور، ده‌ها نفر را بازداشت کرد. در جریان این حمله و ناآرامی‌های بعد از آن، قریب به ۱۰۰۰ نفر از حامیان مرسی کشته شدند.

آنطور که «معاریو» گزارش داده، وزارت خارجه اسرائیل اوایل هفته قبل پیام محرمانه‌ای را در مورد اوضاع مصر برای سفرای ارشد خود در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی ارسال کرده است.

در این پیام از اسرائیل به عنوان همسایه‌ای که مستقیما تحت تاثیر تحولات مصر است، یاد شده است. وزارت خارجه اسرائیل  همچنین گفته است که اکنون زمان متهم کردن ارتش یا اخوان‌المسلمین نیست، بلکه باید به ارتش اجازه داد تا ثبات را به کشور بازگرداند.

این اولین بار بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست‌جمهوری مصر است که موضع اسرائیل در قبال تحولات مصر، علنی می‌شود. نتانیاهو هفته گذشته از وزرای خود خواسته بود که از اظهارنظر در مورد اوضاع مصر خودداری کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *