ناامنی سبب تطبیق نشدن پروژه های انکشافی در ولایت جوزجان گردیده است

اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند، نا امنی و حضور مخالفان مسلح دولت در برخی ولسوالی های این سبب گردیده است که پروژه های انکشافی از سوی ادارات سکتوری تطبیق نگردد.

بابر ایشچی ریس شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، در ولسوالی های آقچه، مردیان، قوش‌تپه و درزاب پروژه های انکشافی بنابر حضور گسترده مخالفان مسلح دولت و نا امنی ها تطبیق نمی‌شوند و مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند.

آقای ایشچی می‌افزاید، مردم در اکثر محلات به آب، سرک و ساییر پروژه های انکشافی به شدت نیازمند اند.

محمدیوسف سعید ریس احیا و انکشاف دهات ولایت جوزجان نیز نا امنی را علت اصلی تطبیق نشدن پروژه های انکشافی در برخی ولسوالی ها می‌خواند.

آقای سعید در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، از شش ماه بدینسو نتوانسته اند هیچ پروژه‌ای را در ولسوالی های قوش‌تپه و درزاب تطبیق نمایند.

اما وی می‌گوید، در ولسوالی ها پنج‌گانه آقچه فعالیت های اداره آنان بنابر پا در میانی بزرگان قومی ادامه دارد.

به گفته او در این ولسوالی ها انجنیران و کارمندان ریاست احیا و انکشاف دهات به ضمانت بزرگان قومی برای سروی و تطبیق پروژه ها می‌روند.

ریس احیا و انکشاف دهات علاوه کرد که در سال جاری بیش از ۶۰ پروژه عام‌المنفعه در سکتورهای مختلف در سطح ولایت جوزجان تطبیق گردیده است.

در این حال محمدرضا غفوری سخنگوی والی جوزجان نیز می‌پذیرد که موجودیت مخالفان مسلح دولت و نا امنی باعث تطبیق نشدن پروژه های انکشافی در برخی ولسوالی ها شده است.

وی می‌گوید، حکومت برنامه های را برای آغاز عملیات در ولسوالی های نا امن روی دست دارد که در آینده های نزدیک نتایج آن روشن خواهد شد.

ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه از بخش های به شدت نا امن ولایت جوزجان استند که بر علاوه گروه طالبان مسلح، گروه داعش نیز در آن ها فعالیت گسترده دارند و همچنان ولسوالی های پنج‌گانه آقچه نیز بنابر حضور طالبان مسلح نا امن است.

پیش ازین گروه داعش در ولسوالی های درزاب و قوش¬تپه مانع فعالیت مکاتب گردیده بود.

محراب الدین ابراهیمی¬-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *