میلیون ها افغانی قرض صرفیه آب بالای زورمندان و ادارات دولتی کندز

زورمندان و ادارات دولتی ولایت کندز میلیون ها افغانی از پول صرفیه آب مصرفی شان را نپرداخته و اگر این پول از سوی این نهادها و افراد پرداخته نشود؛ آب آشامیدنی بالای شهروندان کندز قطع خواهد شد.

فریدگل سخی زاد، سرپرست ریاست آبرسانی ولایت کندز با بیان این مطلب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، ادارات دولتی و افراد زورمند از بابت صرفیه آب، مبلغ ۵۰ میلیون افغانی مقروض اند و خواست های مکرر آنان در جمع آوری این مبلغ به منظور تسریع در بخش آبرسانی برای مردم بی نتیجه بوده است.

وی می گوید، بنابر نیازمندی مردم قرار است در سال روان شبکه ‌آبرسانی کندز توسعه یابد؛ اما اگر مقروضین به زودترین فرصت پول صرفیه شان را نپردازند، آب آشامیدنی برای مردم قطع خواهد شد.

در عین حال اسدالله عمرخیل؛ والی کندز با تاکید بر جمع آوری پول صرفیه آب می گوید به زودی این پول از نزد مقروضین جمع می شود.

والی کندز می گوید، تمامی مشترکین مکلف به پرداخت پول مصرفی شان هستند و در صورت سرپیچی از این امر؛ با آنان برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

بر اساس معلومات مسوولان ریاست آبرسانی کندز، در جریان ۲۴ ساعت؛ از طریق لوله کشی های موجود، ۱۶ ساعت برای مردم ولسوالی های خان آباد، امام صاحب و مرکز شهر کندز آب توزیع می شود و نیازمندی حدود چهارده هزار خانواده به آب آشامیدنی برطرف می شود.

به گفته این اداره، فی مترمکعب آب در بدل ‌۲۵ افغانی برای مشترکین عرضه می شود و نظر به پاک بودن آب این مقدار پول نهایت ناچیز است.

از سوی دیگر شهروندان کندز از بلند بودن قیمت صرفیه آب شاکی اند و می گویند از اینکه بیشتر ناتوان اند، باید حکومت در قیمت آب تخفیف بیاورد.

محراب الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *