مژده رئیس جمهوری جدید به معلمان کشور

دکتر اشرف غنی احمدزی”رئیس جمهورجدید افغانستان” روز چهار شنبه اعلام کرد که به تمامی مشکلات معلمین در کشور رسیدگی و در جریان ۶ ماه آینده برای هر معلم یک نمره زمین توزیع می گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای احمدزی در محفل بزرگداشت از روز معلم در کابل گفت: در چند روز گذشته روی مشکلات معلمین بررسی های را انجام داده و برای رفع آن کمیسیونی را موظف نموده است تا روی آن کار نماید.

او گفت: برای اینکه دوگانگی در قانون مامورین ملکی رفع شود یک کمیسیون ویژه را به اشتراک وزرای معارف،عدلیه، کار وامور اجتماعی و کمیسیون اصلاحات اداری توظیف نموده که روی این قانون کار کنند تا تعبیض میان معلمین و سایر مامورین از بین برود.

آقای احمدزی خاطرنشان کرد که شورای امنیت ملی، به نهادهای امنیتی کشور، دستور داده است که در مدت چهار ماه همه ی اموال  غصب شده معارف را به این وزارت باز گردانند و هر شخصی که در برابر جایداد غصب شده معارف قرار بگیرد، در افغانستان جا ندارد.

رئیس جمهور گفت: به همه والیان و مسوولین محلی دستور داده است تا در توزیع شهرک ها و نمرات رهایشی معلمین اقدامات سریع نمایند و درمدت شش ماه از توزیع یک نمره زمین برای هر معلم به ریاست جمهوری اطمنیان دهند.

آقای احمدزی گفت: کمیسیون ایجاد شده وظیفه دارد تا در تفاهم با بانکها، ادارات مالی و بخش های خصوصی طرح جامع را به منظور پیدا نمودن وجوه مالی و قرضه های طویل المدت برای ساختن خانه های معلمان تهیه نماید.

رئیس جمهور گفت”من گزارشها را میخوانم و اگر کسی گزارش اش غلط باشد آماده به این باشد که از وظیفه برکنار خواهد شد.

وی گفت: در هر امور با من شوخی کنید، اما در امور معلم با من شوخی نکنید معارف جای شوخی نیست وعده مقام ریاست جمهوری باید اجرا شود”.

رئیس جمهور از معلمین خواست تا در مبارزه با فساد در معارف با وی همکاری نمایند و از موجودیت فساد در معارف جلوگیری کنند.

رئیس جمهور خطاب به مخالفین مسلح گفت: خود را از تعلیم محروم ساختید، اولاد های تان را از تعلیم محروم نسازید.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *