مهلت ۷۲ ساعته وزارت داخله به جنرال جرات

وزارت امور داخله بعد از اینکه به محاصره منزل جنرال جرات، مشاور پیشین ریاست جمهوری پایان داد، یک مهلت ۷۲ ساعته برای وی تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ظهر امروز (۲۲دلو) نیروهای امنیتی منزل مسکونی جنرال جرات را محاصره کرده بودند؛ اما بعد از مدتی به این محاصره پایان دادند.

وزارت امور داخله با نشر «ابلاغیه» ای گفته است که «چنانچه همه می ‌دانند، تامین امنیت و تنفیذ قانون وظیفه نیروهای پولیس ملی است و این نیروها مکلفیت دارند که قانون را بالای همه یکسان تطبیق نمایند».

در این ابلاغیه آمده است که یک تعداد سلاح و وسایط نظامی شامل دوعراده واسطه هاموی، دوعراده رنجر، دوعراه واسطه تیز رفتار، دو پایه ‌دهشکه، ده‌ میل سلاح کلاشینکوف، یک میل تفنگچه بریتا و چند تن از افراد مسلح غیر مسئول نزد جنرال دین محمد جرات موجود است.

وزارت داخله گفته است که افراد غیرمسوول باعث اخلال امن و نظم عامه و قانون شکنی در شهر کابل می‌ شوند و به همین خاطر باید خلع سلاح شوند.

در بخشی از ابلاغیه آمده است که وزارت امور داخله اکیداً از نامبرده تقاضا می ‌نماید که سلاح و وسایط نظامی موجود نزد خویش را همراه با افراد مسلح غیر مسوول الی ۷۲ ساعت آینده، به پولیس کابل تسلیم نموده و در قسمت تنفیذ قانون و تامین امنیت با پولیس همکار باشند.

وزارت داخله همچنین از جنرال جرات خواسته است تا موترهای شیشه سیاه خود را تا زمان تعیین شده پاک کاری نماید.

ابلاغیه با اخطار گفته است «درغیر آن مطابق با قانون اجراات صورت خواهد گرفت».

هرچند دولت و وزارت داخله گفته است که هدف این محاصره گرفتن وسایل و خلع سلاح کردن افراد غیرمسوول می باشد؛ اما نزدیکان جنرال جرات تصریح کرده اند که این کار بعد از تعیین تکت های انتخاباتی صورت گرفته و به دلیل اینکه جنرال جرات در تکت مخالف رئیس جمهور است، با این اقدام روبرو شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *