مهاجرین افغان درگیر شعله های آتش جنگ در سوریه

نزدیک به دو هزار مهاجر افغان ساکن در منطقه سیده زینب (س) در آتش جنگ می سوزند.

پناهندگان افغان ساکن سوریه در آتش جنگ این کشور می سوزند، قریب به دو هزار مهاجر افغان در حالی در منطقه سیده زینب سوریه ساکن هستند که این منطقه کانون درگیری های بین مخالفین و نیروهای ارتش سوریه و حامیان حرم حضرت زینب(س) می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بحران کنونی در سوریه ، تاثیر ناگواری نه تنها بر مردم سوریه، بلکه بر زندگی روزمره این پناهندگان افغان نیز داشته است، به گونه ای که آنان تلاش دارند با کمک دولت افغانستان و اداره پناهجویان سازمان ملل، سوریه را ترک کنند و یا حدأقل به جاهای امن‌تری در داخل این کشور منتقل گردند.

گفته می شود نزدیک به دو هزار پناهنده افغان شامل خانواده ها، زنان، کودکان و مردان در منطقه سیده زینب در حومه دمشق پایتخت سوریه زندگی می کنند.

در طول ماه‌های گذشته، اداره پناهجویان سازمان ملل به تنها شمار اندکی از خانواده های افغان در سوریه کمک کرده است تا از این کشور بیرون بروند اما بخش اعظم پناهندگان افغان همچنان چشم امید به این اداره دوخته اند.

عارف ادبی، یک تن از پناهندگان افغان در سوریه می گوید دولت افغانستان کوچک‌ترین توجهی به سرنوشت افغان‌های سوریه نکرده و شاید حتی نداند چه تعدادی از پناهندگان افغان در این کشور زندگی می کنند.

بدون شک حملات شیمیایی هفته گذشته در حومه دمشق و احتمال یک حمله نظامی علیه رژیم بشار اسد، باعث ایجاد نگرانی در میان این پناهندگان شده است که می ترسند در چنبره خشونت‌های بیشتر گیر بیفتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *