مهاجرت مردم سرچشمه از ترس فاجعه انسانی

بعد از حضور گسترده قطعه سرخ طالبان در اطراف ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک، مردم مناطق مختلف از جمله سرچشمه از ترس فاجعه انسانی، منازل خود را ترک کرده و به مناطق دیگر مهاجرت می کنند.

احمد جعفری، عضو شورای ولایتی میدان وردک در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که قطعه سرخ طالبان مسلح از چند روز به این سو در اطراف ولسوالی جلریز جابجا شده اند.

به گفته وی، تجمع و هدف ویژه قطعه سرخ طالبان، مناطق سرچشمه، سیاه پیتاب، سیاه خاک و سیاه خاک باد که مربوط به مردم هزاره ساکن آن هستند، می باشد.

جعفری می گوید که به دلیل همین تهدیدها و عدم توجه دولت محلی و مرکزی، وضعیت نگران کننده ای در منطقه ایجاد شده و مردم از ترس فاجعه انسانی، منازل خود را ترک کرده و به دیگر مناطق و ولسوالی ها پناه برده اند.

این عضو شورای ولایتی میدان وردک اظهار داشت که در صورت انجام عملیات هوایی، وضعیت می تواند به حالت عادی برگردد؛ در غیر آن با حمله طالبان، شاید «فاجعه انسانی» به مانند میرزاولنگ در سرچشمه و اطراف آن رخ دهد.

وی تاکید کرد که نیروهای مقاومت، پولیس محلی و خیزش های مردمی در حال آماده باش هستند و تنها در بخشی از مناطق، درگیری های پراکنده وجود دارد.

جعفری تصریح کرد که اگر به این وضعیت رسیده گی نشود، تمام مال، دارایی و جان مردم از بین خواهد رفت.

این در حالی است که باشنده گان مناطق مختلف ولسوالی جلریز نیز از وضعیت موجود ابراز نگرانی داشته و خواهان تصمیم هرچه عاجل مقام های محلی و مرکزی هستند.

گفتنی است که از حدود یک هفته به این سو، مسیرهای ارتباطی از ولسوالی جلریز به سمت مناطق مرکزی از سوی طالبان مسلح مسدود شده و موترهای مسافربری نیز از مسیر غوربند رفت و آمد می کنند.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *