ملا برادر به ترکیه یا عربستان انتقال داده می شود

قرار است اسلام آباد برای سرعت بخشیدن به پروسه صلح در کشورمان ملاعبدالغنی مشهور به ملا برادر معاون پیشین ملا محمد عمر رهبر طالبان را به ترکیه و یا عربستان سعودی انتقال خواهد داد.

 به گزارش خبر گزاری خاور میانه، شماری از اعضای مجلس نمایندگان و کارشناسان به کارهای صادقانه پاکستان در این زمینه بی باور اند، اما مقام های پاکستانی می گویند که افغانستان، پاکستان و ایالات متحد امریکا درباره چگونگی انتقال این مقام پیشین طالبان و نیز شریک ساختن وی در گفت‌وگوهای صلح رایزنی دارند.

گفته میشود مقام های پاکستانی به این باورند که اگر همه چیز با برنامه پیش رود، نه تنها ملا برادر به کشور دیگری انتقال خواهد یافت، به احتمال زیاد که وی گفت وگوهایی را با حکومت افغانستان و ایالات متحد امریکا نیز به پیش خواهد برد.

اما برخی از کارشناسان این گفته های پاکستان را به دیدۀ شک می نگرند، این در حالی است که در چند ماه اخیر اسلام‌آباد، کابل و واشنگتن به صورت جدی درباره سرنوشت ملا برادر که از چهره های پرنفوذ طالبان پنداشته می شود، گفت‌وگو می کنند.

ملا برادر یکی از چهار کسانی است که جنبش طالبان را بنیان نهاده است وی تا هنگام بازداشتش در سال ۲۰۱۰ فرمانده کل شورشیان در جنگ با نیروهای افغان و خارجی بود.

 گفته می‌شود وی  پیش از دستگیر شدنش تمایل بیشتر به صلح نشان می‌داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *