معترضان سوری: اوباما مایوس‌مان کرد

شورشیان مورد حمایت خارجیان می‌گویند، تصمیم باراک اوباما،رئیس جمهور امریکا برای بررسی پیشنهاد مسکو با هدف پایان دادن به بحران سوریه، آن‌ها را بیش از همیشه مایوس کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، برخی از شورشیان مورد حمایت خارجیان روز چهارشنبه (۲۰ سنبله) مراتب خشم خود را از تصمیم واشنگتن برای به تعویق انداختن جنگ و دادن فرصتی به دیپلماسی، ابراز داشتند.

محمد جواد یکی از شورشیان در منطقه بحران زده شمال غرب شهر حلب گفت: ما بدون کمک و به تنهایی ادامه خواهیم داد، من همیشه این موضوع را می‌دانستم و اکنون به لطف عملکرد شرم آور اوباما دیگر نیز به این واقعیت واقف شده‌اند.

یک شورشی دیگر گفت : افراد امیدوار بودند تا امریکا با حمله نوعی راه حل پیدا کند اما ما انتظار نداشتیم که اتفاقی روی دهد چون هیچکس هیچ راه حلی برای سوریه ندارد.

در همین حال یک روز قبل، ائتلاف به اصطلاح ملی سوریه (SNC) در بیانیه‌ای اعلام کرده بود ، واشنگتن باید با پیشبرد تهاجم نظامی علیه دمشق، شانس پیروزی را برای شورشیان در مقابل دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه فراهم کند.

ایهام کامل، تحلیلگر مسایل خاورمیانه در گروه اورآسیا مستقر در لندن روز چهارشنبه گفت : دولت سوریه قوی‌تر خواهد شد چون آن‌ها ضمن موافقت با کنارگذاشتن تسلیحات شیمیایی خود، نهایت تلاش خود را برای مبارزه با مخالفانی که سال گذشته مواضع خود را از دست دادند و اکنون این ضربه را متحمل شده‌اند، به کار گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *