مطابق فیصله های کمیسیون شکایات، نتیجه انتخابات تغییر می کرد

معاون کمیسیون شکایت های انتخاباتی می گوید که اگر کمیسیون مستقل انتخابات فیصله های آنها را مطابق طرزالعمل تطبیق می کرد، نتیجه نهایی انتخابات تغییر می کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دین ‌محمد عظیمی، معاون کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی در نشست امروز (۵حوت) با شماری از نهادهای مدنی و انتخاباتی گفته است که فیصله های آنها از سوی کمیسیون انتخابات تطبیق نشده است.

در خبرنامه کمیسیون شکایت های انتخاباتی آمده است که مسوولان مجتمع نهادهای مدنی (مجما)، موسسه بازتوانی معلولین (ابرار) و انستیتیوت دموکراتیک ملی (NDI) با اعضای این کمیسیون دیدار کرده‌اند.

در این دیدار دین محمد عظیمی گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات فیصله‌ های این نهاد را مطابق طرزالعمل ‌های هر دو کمیسیون تطبیق نکرده است.

به گفته وی، اگر بازشماری و تفتیش به صورت درست انجام می شد، از ۶۵ تا ۸۰ هزار رای باطل می ‌شد و در این صورت سرنوشت انتخابات تغییر می کرد.

در عین حال، چمن ‌شاه اعتمادی، رئیس دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی، در این دیدار گفت که اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ بدون هماهنگی با کمیسیون شکایات انجام شده است.

اعتمادی از نهادهای ناظر انتخاباتی می خواهد که بر اساس یافته‌ نظارتی ‌شان دیدگاه ‌های خود را نسبت به سالم بودن و غیرسالم بودن انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ با شهروندان در میان بگذارند.

در خبرنامه آمده است که زهره‌ بیان شینواری، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز گفته است، این کمیسیون مطابق قانون و طرزالعمل ‌های انتخاباتی وظایف خود را انجام داده است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون انتخابات، با جنجال های فراوانی همراه شد.

همزمان با اعلام برندگی محمد اشرف غنی از سوی کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله، رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» نیز خود را بر اساس آرای بایومتریک شده برنده اعلام کرد.

بعد از آن نیز، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی برای برخی از ولایت های شمالی از جمله سرپل و جوزجان، والی های جدید تعیین و معرفی کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *