مشکلات عمده پناهجویان افغانستان در سرمای یونان

خبرگزاری خاورمیانه

شمار زیادی از پناهجویان افغانستان که در کمپ های مهاجرین در یونان حضور دارند، از مشکلات عمده در سرمای زمستان شکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شمار این پناهجویان که به ۷۰۰ تن می رسد در کمپ «ملک آسا» زنده گی می کنند، از نبود مکان مناسب زنده گی و مواد سوخت لازم با مشکل روبرو هستند.

عبدالحمید یکتن از این پناهجویان که یک سال پیش از ولایت پروان به یونان رفته است در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت :«یکسال میشه در این کمپ زندگی میکنیم، با دشواری های بسیار زیاد از لحاظ محل زنده گی روبرو هستیم، مشکلات زیاد است؛ هوا هم خیلی سرد است.»

به گفته وی، جای بود و باش پناهجویان، مشکلات زیاد دارد.

این پناهجو اظهار داشت که در این کمپ جای ۴۰۰ نفر است؛ اما در این فصل سرما ۷۰۰ نفر در آن زندگی می کنند.

عبدالحمید در مورد وضعیت غذای و مواد سوخت گفت :«غذا خوب است ولی مسایل سوخت بسیار مشکل دارد.»

به گفته وی، تا حال بارها نهادهای خیریه و مقام های یونانی نزد آنها آمده اند اما گفته اند که به دلیل نداشتن امکانات لازم، نمی تواننند سهولت های بهتر در اختیار پناهجویان قرار دهند.

وی به نماینده گی از دیگر پناهجویان از دولت یونان خواست تا مکان مناسب تر انتقال دهند و یا هم امکانات بهتر در اختیار آنها قرار دهد در غیر آن، در سرمای طاقت فرسای فعلی، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

عبدالحمید گفت که در صورت تامین امنیت در افغانستان، حاضر هستند دوباره برگردند و در کشور خودشان زنده گی کنند تا از مشکلات مهاجرت رها شوند.

این در حالی است که در طول دو سال گذشته شمار زیادی از جوانان و مغزهای متفکر، کشور را به دلایل بیکاری، ناامنی و نبود آینده روشن ترک کرده و خود را به راه های پرخطر مهاجرت سپردند.

خبرگزاری خاورمیانه
خبرگزاری خاورمیانه

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *