مشارکت سیاسی زنان، راه مبارزه با خشونت

See Copyright and usage info

ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی در اعلامیه ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان گفته است که یکی از راه های مبارزه با خشونت، مشارکت سیاسی زنان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه ریاست اجرائیه که امروز (۶قوس) به نشر رسیده، آمده است که روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان به ‌منظور اطلاع رسانی همگانی در راستای مبارزه با خشونت علیه زنان به عنوان یک وجیبه دینی و ملی تجلیل می ‌گردد.

در اعلامیه آمده است که افغانستان یکی از کشورهایی است که میزان خشونت علیه زنان در آن نگران کننده است و از زنان افغانستان همواره قربانی می گیرد.

ریاست اجرائیه می گوید که این مسئله بر خلاف ارزش ‌های اسلامی از افغانستان یک تصویر زن‌ ستیز به نمایش گذاشته و حکومت وحدت ملی در زمینه مبارزه با خشونت علیه زنان، تامین حقوق آنان در تمام بخش‌ ها به‌خصوص مشارکت سیاسی زنان تلاش می ورزد و به آن متعهد است.

در بخشی از اعلامیه آمده است که یکی از راه‌ های مبارزه با خشونت، مشارکت سیاسی فراگیر زنان است که در این راستا حکومت گام ‌های عملی برای نقش فعال زنان در وزارت‌ خانه ها، سفارت خانه ‌ها و سایر ادارات دولتی برداشته؛ اما کافی نیست.

در عین حال، رئیس اجرائیه از تمام نهادهای مدنی و فرهنگی به‌ خصوص علمای کرام که در این زمینه نقش فوق العاده موثر دارند؛ می خواهد که در کمپاین ۱۶ روزه برای مبارزه با خشونت و آگاهی زنان از حقوق شان سهم فعال بگیرند.

ریاست اجرائیه از مردم افغانستان می خواهد که به عنوان یک وظیفه دینی، مانع آموزش و تحصیلات عالی دختران در مکاتب و دانشگاه ‌ها نشوند.

از سوی دیگر، ریاست اجرائیه به نهادهای عدلی و قضایی هدایت داده است که در حاکمیت قانون و مجازات عاملان خشونت، برخورد قاطع و جدی کنند.

گفتنی است که کمپاین ۱۶ روزه مبارزه با خشونت علیه زنان هفته گذشته آغاز شده و وزارت زنان با راه اندازی این برنامه تلاش دارد تا میزان خشونت علیه زنان در کشور را کاهش دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *