مسیر شاهراه قندوز- خان آباد پس از چندین روز باز شد

مقامات محلی قندوز در شمال کشور می گویند که مسیر شاهراه قندوز – خان آباد که از چند روز به این طرف توسط طالبان مسلح مسدود شده بود از صبح امروز جمعه (۲۲ ثور) بازشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “لوی پاسوال شیر عزیز” کامه وال فرمانده عمومی پولیس زون شمال شرق به رسانه ها گفته است که مسیر شاهراه قندوز – خان آباد از چندی بدینسو تحت تهدید مخالفین مسلح دولت قرار داشت.

به گفته وی چندین پوسته امنیتی که در مسیر شاهراه قندوز – خان آباد در محاصره دشمن قرار داشته از صبح امروز نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی افغان موفق شدند که این مسیر را دوبار از وجود طالبان مسلح بگونه ای کامل پاکسازی نموده و پوسته های امنیتی را تقویه ، اکمال و تجهیز نمایند .

همچنین وی گفته است که پوسته خواجه پسته و کته خیل از محاصره دشمن بیرون شده و نیروهای عملیاتی همین اکنون ساعت ۱۲:۴۵ ظهر از هردو استقامت باهم وصل شدند .

آقای کامه وال افزود که طی عملیات امشب تعداد ۶ مخالف مسلح دولت دراین مسیر کشته و ۴ تن دیگر شان زخمی شده اند و چهار حلقه ماین جاسازی شده کنار جاده ای طالبان جنایت کار نیز خنثی شده است و به احتمال موجودیت ماین در این مسیر تا هنور به عابرین اجازه عبور و مرور داده نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *