مردم هند، خرسند از تحکیم روابط با افغانستان

مردم هند ضمن خرسندی از سفر رئیس جمهور غنی به این کشور، تحکیم روابط با افغانستان را بهتر از روابط با پاکستان می دانند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه از دهلی جدید، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان روز چهارشنبه به هند آمده و در یک سفر دو روزه با مقام های عالی رتبه این کشور از جمله نارندرا مودی، نخست وزیر آن دیدار کرد.

این سفر در حالی صورت می گیرد که روابط کابل و دهلی در این اواخر مستحکم تر شده و در جریان یک سال گذشته عالی ترین مقام های دو کشور چندین بار میزبان همتای خود بوده اند.

باشنده گان شهر دهلی جدید نیز از سفر رئیس جمهور غنی به کشورشان استقبال کرده و خواهان تحکیم بیشتر روابط دو جانبه با کابل هستند.

شهروندان دهلی جدید می گویند که تحکیم روابط با کابل بهتر، آرامتر و مطمئن تر از روابط با اسلام آباد است و کابل نیز باید از این فرصت برای رشد و شکوفایی بهتر استفاده کند.

سلیم بایی، یکتن از شهروندان منطقه گورگوآن دهلی به خاورمیانه گفت :«مردم هند با مردم افغانستان دوست و برادر هستند و آرزو دارند تا این کشور در امن باشد.»

به گفته وی، دوستی و ارتباط افغانستان و هند مطمئن تر است؛ چون هر دو کشور یک هدف را دنبال کرده و به آرامی منطقه فکر می کنند.

سلیم بایی، سیاست های اسلام آباد در قبال منطقه را زیر سوال برده و اظهار داشت :«پاکستان هیچ وقت به فکر آرامی در هند و افغانستان نیست و همیشه سیاست های دوگانه پیش گرفته است.»

dscn1065

شرما سینگ، یکتن از دانشجویان دانشگاه دهلی در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که مردم هند از روابط با افغانستان خرسند هستند و از دولت می خواهند این روابط با مستحکم تر بسازند.

وی ضمن اینکه آرزوی تامین امنیت برای افغانستان کرد، تاکید کرد که بیشتر مشکلات موجود در افغانستان از سوی پاکستان رهبری می شود.

سینگ افزود که در سال روان میلادی، چند پروژه بزرگ اقتصادی و زیربنایی هند در افغانستان به پایه اکمال رسیده و این امر نشان می دهد که این کشور به دنبال شکوفایی افغانستان است.

کریشما، دختر شهروند دهلی جدید به خاورمیانه گفت :«ما خوش هستیم که روابط با افغانستان بیشتر از گذشته باشد، اینجا دانشجویان افغانستانی زیادی هستند که در دانشگاه های هند درس می خوانند.»

به گفته وی، روابط نیک دو کشور باعث شده تا رفت و آمد شهروندان افغانستان و هند بین دو کشور راحت باشد و مشکل ویزا نیز حل شده است.

دیگر باشنده گان دهلی جدید نیز روابط افغانستان با هند را به سود هر دو کشور می دانند و خواهان تحکیم هرچه بیشتر آن هستند.

قابل ذکر است که در سال روان میلادی، پروژه های مهم اقتصادی و زیربنایی از جمله تعمیر شورای ملی و بند سلما را بعد از تکمیل در اختیار دولت افغانستان قرار داد و رهبران هر دو کشور این اقدامات را برای تحکیم روابط دو جانبه مهم عنوان کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *