مردم افغانستان بدبین تر از گذشته به آینده

Afganistan'ın kuzeyindeki Mezar-ı Şerif kentinde baharın ilk günü sayılan Nevruz Bayramı kutlandı. Mezar-ı Şerif'teki Hz. Ali türbesinin yakınında bulunan Mavi Cami'nin önünde düzenlenen Uluslararası Nevruz Bayramı ve Gül-i Surh (Kırmızı Gül) Festivali'ne Türkmenistan, Özbekistan, Türkiye, Hindistan ve İran başta olmak üzere birçok ülkeden konuklar ve binlerce Afgan vatandaşı katıldı. ( Sayed Khodaberdi Sadat - Anadolu Ajansı )

نظر سنجی تازه یک موسسه تحقیقی نشان می دهد که گذشت ۱۷ سال از حضور امریکا در افغانستان، ناامنی در کشور افزایش یافته و مردم بیشتر از گذشته به آینده بدبین شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نظرسنجی موسسه گالوپ که تازه به نشر رسیده، نشان می دهد که خوشبینی مردم افغانستان در جریان حکومت فعلی نسبت به آینده به طور بی سابقه ای کاهش یافته است.

در این نظرسنجی این سوال از شهروندان افغانستان پرسیده شده است: «زندگی در ۵ سال آینده را چگونه می بینید؟» و مردم بر اساس مقیاس از ۱ تا ۱۰ میزان خوشبینی خود را ۲.۳ اعلام کردند.

این در حالی است که مردم افغانستان در یک نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی میزان خوشبینی خود به آینده را ۵.۴ اعلام کرده بودند و “گالوپ” گفته است این اولین باری است که شاهد ناامیدی بی سابقه مردم افغانستان از وخیم تر شدن اوضاع کشورشان میباشد.

امریکا پس از سال ۲۰۰۱ نزدیک به دو دهه در افغانستان حضور دارد و با وجود حضور گسترده، در برقراری صلح و ثبات در افغانستان ناکام بوده و بر اساس آمار در جریان چند ماه گذشته بیش از ۸ هزار غیرنظامی در درگیری ها در کشور کشته و زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *