مدیریت مواد مخدر افغانستان در دست طالبان مسلح است

سخنگوی وزارت امور داخله با تاکید می گوید که اداره و مدیریت مواد مخدر افغانستان به دست رهبران طالبان مسلح است و از این راه خود را تجهیز می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله در نشست خبری امروز (۲۷عقرب) در کابل اظهار داشت که طالبان مسلح بخش عمده ای تجهیزات خود را از راه کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر به دست می آورند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری طالبان مسلح مدیریت و اداره کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر را به دست دارند؛ اظهار داشت که بیشتر این روند در ولایت هایی صورت می گیرد که طالبان مسلح حضور دارند.

در عین حال، صدیقی به فعالیت های پولیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرده و گفت در ۱۳۵۴ ماموریت این پولیس، ۱۵۱۹ نفر در پیوند به تولید و قاچاق مواد مخدر دستگیر شده‌ اند.

به گفته وی، در بین بازداشت‌ شده گان ۲۳ نفر کسانی هستند که با استفاده از لباس نیروهای نظامی در تولید و قاچاق مواد مخدر دست داشته و تن دیگر نیز شهروندان ایران و پاکستان هستند.

سخنگوی وزارت امور داخله افزود که در جریان ماه های گذشته ۴۲ لابراتوار تهیه مواد مخدر در سراسر کشور از بین برده شده است.

در عین حال، صدیقی از راه اندازی عملیات خزانی و زمستانی شفق با حضور نیروهای هر سه نهاد امنیتی نیز خبر داده و گفت که این عملیات با موفقیت انجام خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *