مداوای ده ها معتاد مواد مخدر در سمنگان

مسئولان صحی در ولایت سمنگان گفته اند در ۹ ماه گذشته سال جاری به تعداد ۱۹۰ تن از معتادان به مواد مخدر در این ولایت تحت مداوا قرار گرفته و بهبود یافته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فریداحمد بیکزاد؛ از مسئولان شفاخانه‌ای در ولایت سمنگان به خبرنگاران گفت که این معتادان که به هیرویین، تریاک و چرس اعتیاد داشتند پس از معالجه در شفاخانۀ ۲۰ بستر تداوی معتادین این ولایت، بهبود یافته و به عنوان افراد سالم به جامعه بازگشتند.

مدیر مالی و اداری شفاخانه تداوی معتادین سمنگان همچنین افزود که این افراد باشندگان ولایات بغلان، بلخ، تخار و سمنگان می باشند و به گفته وی بیشتر آنان مهاجرانی اند که از کشورهای همسایه به وطن بازگشته اند.

آقای بیکزاد افزود که برای معتادان تحت درمان به علاوه برنامه های درمانی، برنامه های مختلف آموزشی و تفریحی مانند آموزش‌های دینی، سوادآموزی، ورزش، موسیقی و دیگر سرگرمی های سالم نیز در نظر گرفته شده است.

شماری از معتادانی که در این مرکز تحت معالجه قرار دارند از برنامه های مختلفی که برای ترک اعتیاد آنان در این مرکز تطبیق می‌شود اظهار رضایت کرده این برنامه ها را در تشویق و ترغیب آنان به ترک اعتیاد مؤثر می دانند.

به گفته مسئولین شفاخانه تداوی معتادین در ولایت سمنگان، ۳ سال از فعالیت این مرکز میگذرد و تاکنون صدها تن از افراد معتاد در این مرکز درمانی تحت مداوا قرار گرفته و سلامتی شان را بازیافته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *