مداخله ادارات دولتی در امور کاری اداره نورم و استندرد ملی هرات

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

مسئولان اداره نورم و استندرد ولایت هرات از سنگ اندازی های شماری از ادارات دولتی بر سر راه خود خبر میدهند.

آبه گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان میگویند اداراتی هستند که با آغاز به کار اداره ی نورم و استندرد ولایت هرات منافع شان به خطر افتاده و در برخی موارد قصد دارند تا این اداره را با مشکلات مواجه سازند.

از آغاز به کار اداره ی نورم و استندرد  مواد نفتی ولایت هرات تنها  یک ماه میگذرد.

امین الله امین، رئیس اداره ی نورم و استندرد ولایت هرات میگوید: شماری از افراد زورمند که در دستگاه های دولتی ولایت هرات فعالیت دارند در اواخر قصد دارند تا این اداره را در سطح ولایت و کشور بدنام بسازند.

وی بیان میدارد که از جمله مشکلات ایجاد شده اینست که برخی قصد دارند تا این اداره را کم کار و یا مافیایی جلوه دهند.

او از فرد و یا اداره ی خاصی نام نبرد اما گفت: این دستگاه ها از جمله اداراتی هستند که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم در امور مواد نفتی ولایت هرات دست دارند.

به گفته ی وی در حال حاضر در دو بندر مهم و برجسته ی هرات از جمله اسلام قلعه و تورغوندی، آزمایشگاه های مواد نفتی فعالیت دارد که این اقدام اداره ی نورم و استاندارد، زمینه ی مافیا و قاچاق تیل را برای شماری از هم پاشانده است.

از سویی دیگر خسرو عبدالله، رئیس اداره ی مواد نفتی ولایت هرات میگوید: فعالیت اداره ی نورم و استندرد این ولایت تا کنون مشکلات زیادی را بر سر راه وارد کنندگان تیل به وجود آورده است.

او میگوید این اداره برای آزمایش هر تانکر وارداتی تیل بیش از ۶۰۰ دالر را هزینه میگیرد که این برای تعداد زیادی از تاجران قابل پذیرش نمیباشد.

 بر اساس گفته های عبدالله، از زمان آغاز به کار اداره ی نورم و استاندارد ولایت هرات تا کنون عواید ریاست مواد نفتی سقوط چشمگیری را داشته و تاجران رغبت آنچنانی برای واردات تیل ندارند.

از سویی دیگر شماری از مردم هرات معتقدند که این گونه ادارات بیشتر به دنبال منافع خود میباشند و قصد دارند تا از طریق پایگاه های فیلتر مواد نفتی، عایدات مافیایی خود را افزایش دهند.

آنان معتقدند تنها ضرر این روند به مردم خواهد رسید و نیاز است تا مسئولان مرکز کشور در صدد حل مسئله برآیند.

ولایت هرات بیشترین آمار واردات تیل را در غرب افغانستان دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *