مخالفت کرزی با اقدام نظامی آمریکا بر ضد پاکستان

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در گفتمان رایسینا تاکید کرد من خواهان اقدامات سیاسی، اقتصادی و افزایش فشارها از سوی آمریکا به پاکستان هستم اما از اقدام نظامی واشنگتن بر ضد پاکستان حمایت نمی‌کنم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از جمهور، حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان که در گفتمان «رایسینا» در «دهلی نو» صحبت می‌کرد، نابودی گروه‌های تروریستی در پاکستان را کلید حل مشکلات فعلی افغانستان دانست و گفت که آمریکا باید فشارهای سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک خود به اسلام آباد را افزایش دهد تا این کشور دست از حمایت گروه‌های تروریستی بردارد.

به باور کرزی، پاکستان به خانه امن گروه‌های تروریستی تبدیل شده است، گروه‌های افراطی با خاطر آرام از حمایت مالی و لوجستیکی این کشور بهرمند میشود، تا بعنوان ابزار سیاست خارجی اسلام آباد استفاده شوند.

رئیس جمهوری افغانستان در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که فساد در افغانستان به آن اندازه ای نیست که نهادهای خارجی از آن نام می‌برند و در رده بندی خود جایگاه دوم و سوم را به این کشور اختصاص می‌دهند.

وی افزود: اکثر این رده بندی‌ها از سوی نهادهایی صورت می‌گیرد که در غرب واقع هستند و همه این رده بندی‌ها نوعی دسیسه بر ضد افغانستان است.

کرزی در پاسخ به این پرسش که برخی از گروه‌های مافیایی در برخی چالش‌های مالی در افغانستان دست دارند، گفت ما در افغانستان اصلا مافیا نداریم، اما برخی سرمایه گذارانی داریم که گاهی عملکردهای درستی داشته اند و گاهی هم اشتباه.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *