مخالفت علما و مردم با امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن

علما و مردم از ۳۴ ولایت کشور با امضای پیمان امنیتی کابل – واشنگتن و مصونیت قضایی نظامیان خارجی به نیروهای امریکایی مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدها نفر از مردم افغانستان روز یکشنبه در نشستی در کابل مخالفت خود را با امضای پیمان امنیتی کابل – واشنگتن اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این نشست که از طرف جبهه مخالفت با پایگاه نظامی امریکا برگزارشده بود با صدور قطعنامه ای اعلام کردند کسانی که برای امضای این توافقنامه ننگین همکاری می کنند باید متوجه پیامدهای ناگوار آن باشند.

علما و شرکت کنندگان در این نشست همچنین با هرگونه اعطای مصونیت قضایی به نظامیان خارجی مخالفت کردند و از مردم این کشور خواستند با امضای این پیمان امنیتی مخالفت کنند.

خروج فوری نظامیان خارجی از افغانستان، پایان جنگ و آغاز مذاکرات صلح میان افغان ها از دیگر خواسته های شرکت کنندگان در این نشست بود.

همچنین خطیبان جمعه که در این نشست شرکت کرده بودند موظف شدند در نماز جمعه این هفته در مخالفت با امضای پیمان امنیتی افغانستان و آمریکا سخنرانی کنند.

پیش ازاین هم مجالس نمایندگان و سنای کشور با تشکیل لویه جرگه برای بررسی پیمان امنیتی کابل – واشنگتن و امضا ی آن مخالفت کرده بودند .

امضای این پیمان امنیتی،به آمریکا اجازه می دهد، بخشی ازنظامیان خود راپس ازسال ۲۰۱۴، در افغانستان حفظ کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *