مخالفت جنبش با کارکردهای رئیس جمهور

حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در واکنش به کارکردها و برکناری مقامات دولتی از سوی رئیس جمهور واکنش نشان داده و گفته است این روند، راه پیمان شکنانه توافقات است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اعلامیه امروز (۱۱دلو) حزب جنبش آمده است که از روند صلح به مالکیت حکومت افغانستان اعلام حمایت می شود.

این حزب گفته است که از همان ابتدا خواهان راه های بدون جنگ برای صلح بوده و تاکید کرده است: «حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان یک بار دیگر بر ضرورت عاجل ختم جنگ و تامین صلح و ثبات پایدار در کشور تاکید می ‌کند و عموم هموطنان عزیز را فرا می‌ خواند تا درین مرحله حساس تاریخ مشترک ما، در محور تحقق آرزوی بزرگ مردم افغانستان، یعنی ختم جنگ و بحران ۴۰ ساله، بسیج شوند».

حزب جنبش بر ضرورت ایجاد اجماع ملی، منطقه ‌ای و بین المللی در روند صلح تاکید کرده و گفته که مساعی موثر کشورهای دوست را برای ختم جنگ و تامین صلح پایدار در افغانستان به دیده قدر می‌ نگرد.

اما این حزب به برکناری شماری از مقام های دولتی که بر اساس توافق روی کار آمده بودند واکنش نشان داده و تاکید کرده است که برکناری محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، فیض محمد عثمانی وزیر حج و سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر که از جامعه تُرک تباران کشور است، راه پیمان شکنانه ای است که رئیس جمهور پیش گرفته است.

در اعلامیه آمده است که «رهبری حکومت در آستانه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، راه پیمان شکنانه ای را در پیش گرفته است که اعتماد مردم را نسبت به حکومت بیشتر از پیش آسیب می ‌رساند و روحیه همبستگی بین مردم افغانستان را صدمه می ‌زند.بناً ما چنین اقدام یکجانبه را رد می‌ نمائیم».

حزب جنبش در حالی به کارکردهای اخیر رئیس جمهور واکنش نشان می دهد که چندی پیش رئیس جمهور؛ محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه را از وظیفه عزل کرده و فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف را برکنار و وزارت مبارزه با مواد مخدر را نیز با وزارت امور داخله مدغم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *