محمد محقق: آیت الله محسنی (ره) از علمای تاثیرگذار در تاریخ معاصر بود

معاون ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی در واکنش به وفات آیت الله محسنی (ره) اظهار داشت که ایشان یکی از رهبران جهادی و از علمای اثرگذار در تاریخ معاصر کشور بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آیت الله محمد آصف محسنی (ره)، رئیس پیشین شورای علمای شیعه و رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان روز گذشته به دلیل بیماری ای که عاید حالش بود، دار فانی را وداع گفت.

به همین منظور، محمد محقق در یک اعلامیه، تاثر خود را نسبت به وفات آیت الله محسنی (ره) ابراز داشته و ایشان را یکی از علمای تاثیرگذار در تاریخ معاصر دانسته است.

اعلامیه محمد محقق به این شرح است:

بسمه تعالى

انا لله وانا الیه راجعون

مع الاسف خبر در گذشت حضرت آیت الله شیخ محمد آصف محسنى رییس شوراى علماء شیعه افغانستان را اطلاع یافتم که مایه تأثر گردید.

حضرت آیت الله محسنى یکى از رهبران جهادى و از علماء اثر گذار در تاریخ معاصر کشور بود و خصوصاً فرازهاى دو دهه اخیر زندگانى اش که بیشتر به کارهاى علمى و فرهنگى چون تأسیس حوزه علمیه و دانشگاه خاتم النبیین (ص) و رسانه تلویزیونى تمدن و تاسیس شوراى علماء شیعه افغانستان و شوراى اخوت اسلامى وغیره همت گماشت اقدامات ماندگار و صدقه جاریه بحساب میاید.

اینجانب مصیبت وارده را به فامیل محترم، پیروان و همفکران آن مرحوم و فرزندان شان تسلیت گفته از خداوند متعال براى مرحومى رضوان الهى و براى بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت مینمایم.

والسلام على جمیع عبادالله الصالحین

حاجى محمد محقق

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *