محمد محقق؛ حمله تروریستان و باداران خارجی شان بر نمازگزاران نشان دهنده دشمنی آنان با اسلام است

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه حمله انتحاری روز گذشته بر مسجد شیعیان در شهر گردیز را دشمنی تروریستان با مسلمانان و اسلام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد محقق، رهبرحزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، طی بیایه این در واکنش به حمله انتحاری بر مسجد شیعیان در گردیز که بیش از ۳۰ کشته و نزدیک به ۹۰ زخمی بر جا گذاشت، گفت که این حمله دشمنی آنان را با اسلام نشان داد.

او در این بیانیه گفته است که « شبار دیگر دست جنایتکار دشمنان اسلام و صهیونیزم بین المللى از آستین گروهک‌هاى افرطى و تکفیرى در افغانستان بیرون گردید ومردم متدین و بیدفاع گردیز را در روز جمعه مبارک در هنگام نماز جمعه به خاک و خون نشانید».

محمد محقق در خصوص قتل نمازگزاران بی دفاع گفته است:« اینکه بر خلاف ادعاى تروریستان که خود را مدافع اسلام ومردم مسلمان قلمداد می‌کنند وادعا دارند که آنان دشمنان امریکا وخارجى ها هستند ، ولى این عمل انتحارى نشان دهنده عمق دشمنى آنان و باداران خارجى شان نسبت به اسلام و مسلمین است زیرا حمله به مسجد سادات گردیز وقتل عام نماز گذارانى که از جمله متدین ترین افراد جامعه هستند چى توجیهى دارند».

رهبر حزب وحدت اسلامی با بیان این پرسش ها که « آیا در آن مسجد پایگاه امریکا بود؟، یا در آنجا کدام مرکز حکومتى وجود داشت؟، آیا طالبان مردم متدین مربوط آن مسجد وسادات عظام گردیز را نمیشناختند؟» عاملان این حمله را مدعیان دروغین اسلام خوانده است.

از سوی دیگر محقق حکومت را به بی اعتنایی در برابر تامین امنیت مساجد متهم کرده و گفته است که:« اینجانب بارها در باره تکمیل طرح حمایت از مساجد به دولت تذکر داده ام که على رغم تطبیق نسبى ومحدود این طرح هنوز هم بسیارى از مساجد آسیب پذیر بدون حفاظت و دفاع است که در زمینه اقدامى صورت نمی‌گیرد.»

این در حالی است روز گذشته(۱۲اسد) در حمله انتحاری بر یک مسجد شیعیان در شهر گردیز ولایت پکتیا بیش از ۳۰ کشته و حدود ۱۰۰ هم زخمی شدند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *