مبادلات تجارتی کابل- اسلام آباد به ۵ میلیارد دالر خواهد رسید

مقام های دولت افغانستان و پاکستان تاکید کرده اند که در طی دو سال آینده باید مبادلات تجارتی میان کابل – اسلام آباد، به پنج میلیارد دالر برسد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  محمد اشرف غنی، رئیس جمهورکشورمان در اولین روز سفرش به اسلام آباد، با “محمد اسحاق دار” وزیر مالیه پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار هر دو جانب در مورد گسترش روابط تجارتی میان افغانستان و پاکستان، حل مشکلات تاجران افغان در زمینه صادرات، ایجاد سهولت در ترانزیت و شماری از پروژه های بزرگ مشترک منطقوی، صحبت کردند.

دو طرف در مورد ایجاد سهولت های لازم برای انتقال اموال تجارتی تاجران افغان از بندر کراچی که هم اکنون در مدت یک هفته به کابل انتقال می گردد، نیز صحبت کردند.

همچنان رئیس جمهورغنی و محم اسحاق دار در مورد ایجاد محل مشخص برای ذخیره اموال تجارتی تاجران افغان در بنادر کراچی، قاسم و گوادر و انتقال اموال تجارتی از افغانستان توسط موتر به هر منطقه پاکستان بدون هیچگونه تخلیه و تاخیر، نیز صحبت نمودند.

هر دو جانب تاکید کردند که میزان تجارت افغانستان و پاکستان که در حال حاضر به دو نیم میلیارد دالر میرسد، تا دو سال آینده باید به پنج میلیارد دالر افزایش یابد.

اشرف غنی، رئیس جمهورکشورمان در یک سفر دو روزه در راس هیات عالی رتبه دولتی صبح روز جمعه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده است.

آقای غنی امروز با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط خارجی صدر اعظم پاکستان، راحیل شریف، رییس ستاد ارتش و مولانا فضل الرحمن، رهبر جمعیت علمای این کشور نیز دیدار کرد.

قرار است رئیس جمهورکشورمان و هیات همراهش روز شنبه (۲۴ عقرب) با نواز شریف، صدر اعظم پاکستان دیدار کند و سپس بازی دوستانه کرکت که میان تیم ملی کرکت افغانستان و پاکستان برگزار می شود، تماشا خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *