ماه رمضان و افزایش مشکلات پایتخت‌نشینان به خاطر راه‌بندی‌های کابل

راه‌بندی‌های دوام‌دار در مرکز شهر باعث ایجاد مشکلات فراوان برای مردم کابل در گرمای طاقت‌فرسا و ماه رمضان شده است و خواهان حل این مشکلات هستند.

باشنده‌گان کابل می‌گویند که برای رفت و آمد در ماه رمضان و گرمای طاقت‌فرسای روزهای اخیر، مجبور هستند تا ساعت‌ها در ترافیک باشند و یا بخش عمده‌ای از شهر را پیاده طی کنند.

محمد داود به خبرگزاری خاورماینه می‌گوید :«سرک‌های مرکزی شهر مثل ده‌افغانان از طرف نیروهای امنیتی بسته شده و پولیس در همه چهارراهی‌ها هستند.»

به گفته وی، نیروهای امنیتی به هیچ شخصی اجازه تردد با موتر را در سرک‌های مرکزی کابل نمی‌دهند و به همین دلیل راه‌های دیگر به شدت مزدحم شده‌اند.

داود می‌گوید که برای رفتن به سمت چمن‌حضوری، از نزدیک شفاخانه این‌سینا در حدود دو ساعت در موتر می‌ماند و یا هم مجبور است پیاده این مسیر را طی کند.

بشیراحمد یکتن از باشنده‌گان کابل نیز می‌گوید که نزدیک به یک هفته است راه‌های مواصلاتی به مرکز شهر بسته شده و نیروهای امنیتی در هر چهارراهی حضور دارند و موترهای نظامی غول‌پیکر، کابل را به یک شهر نظامی تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت که این روند مشکلات مردم در ماه رمضان را بیشتر از گذشته ساخته و این مشکلات هم‌زمان با ختم ساعت کاری ادارات دولتی بیشتر می‌شود ازدحام عظیمی سرک‌های کابل را فرا می‌گیرد.

شمار دیگری از شهروندان کابل نیز با شکایت و انتقاد از اقدام دولت برای بستن راه‌های مواصلاتی در مرکز شهر، خواهان رفع این مشکل هستند.

راه‌های مرکزی شهر کابل بعد از آن از سوی نیروهای امنیتی و با گذاشتن موترهای نظامی و کانتینرها بسته شد که شماری از پایتخت‌نشینان برای دادخواهی و خون‌خواهی قربانیان حمله خونین روز چهارشنبه در چهارراهی زنبق دست به مظاهره زدند که این مظاهره نیز بعد از شلیک از سوی نیروهای امنیتی به خشونت گرایید.

بعد از این مظاهره دولت تصمیم گرفت تا برای جلوگیری از حضور مردم در نزدیکی ارگ، تمام راه‌های منتهی به ارگ ریاست جمهوری را بسته و نظامیان زیادی را در این مسیرها جابجا کرد.

حمله روز چهارشنبه کابل بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشت و در خشونت‌های ایجاد شده در مظاهره روز جمعه نیز ۵ تن جان باخته و بیش از ۱۰ تن دیگر جراحت برداشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *