ماموریت امدادی سازمان ملل در افغانستان تمدید شد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل مدت زمان ماموریت هیات های امدادی این سازمان در افغانستان را برای مدت یک سال دیگر تمدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گری کوینلن، نماینده استرالیا در سازمان ملل با استقبال از تصمیم اعضای این شورا برای تمدید ماموریت هیات های امدادی سازمان ملل در افغانستان بر ضرورت مشارکت گسترده مردم این کشور در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.

نماینده استرالیا در سازمان ملل مقابله با چالش های مربوط به حقوق بشر در افغانستان را از وظایف حساس و با اهمیت دولت آینده این کشور ذکر کرد و گفت دولت آینده بایستی احقاق حقوق زنان را در راس برنامه های اصلاحی خود قرار دهد.

همچنین لی بائو نماینده چین در سازمان ملل انتخابات ۱۶حمل افغانستان را واقعه سرنوشت ساز در زندگی مردم افغان دانست و در عین حال هشدار داد که امنیت افغانستان هنوز شرایط شکننده ای دارد.

لی بائو خواستار همیاری های بین المللی برای تحقق آشتی ملی در افغانستان شد و آشتی ملی را تضمینی برای تحقق یکپارچگی این کشور توصیف کرد.

سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل بر اهمیت شرکت گسترده زنان افغانستان در انتخابات افغانستان تاکید کرد و گفت که سازمان ملل بایستی بخاطر کمک هایی به برقراری صلح و امنیت در این کشور انجام داده است به خود افتخار کند.

ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیر مردم افغانستان برای دستیابی به صلح و امنیت در کشورشان تاکید کرد که مسائل و مشکلات امنیتی در افغانستان همچنان مایه نگرانی های شدید است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *