لیست ابتدایی انتخابات بلخ تغییر نمی کند

کمیسیون انتخابات ولایت بلخ از ختم پروسه بازشماری آرای انتخابات مجلس نمایندگان در این ولایت خبر داده و می گوید که در حدود ۴هزار رای باطل شده است.

عزت الله آرمان، رئیس کمیسیون انتخابات ولایتی بلخ در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که آرای باطل اعلام شده بعد از بازشماری مربوط به تمام نامزدان بوده است.

به گفته وی، بعد از تظاهرات و تفاهمنامه صورت گرفته با نامزدان بازنده، کمیسیون شکایات از کمیسیون مستقل انتخابات خواست تا آرای ۶۰۳ محل بازشماری شود که این کار صورت گرفت.

آرمان تصریح کرد که از جمله محلات رایدهی، ۵۹۰ محل آن بازشماری شد و ۱۳ محل دیگر که از ابتدا مسدود بود و رایگیری در آن صورت نگرفته بود، بازشماری نشد.

رئیس کمیسیون انتخابات ولایتی بلخ ضمن تائید اینکه بازشماری آرا در این ولایت خاتمه یافته؛ تاکید کرد که از مجموع آرا، در حدود ۴هزار رای باطل اعلام شده که مربوط به نامزدان برنده و بازنده لیست ابتدایی می شود.

وی افزود: «در این بازشماری معلوم شده که کیها رای دارند و چه کسانی رای ندارد؛ و اگر بازهم نامزدان اعتراض دارند؛ معلوم است که می خواهند کامیاب شوند؛ ولی کسی کامیاب نمیشود و معیار اصلی رای مردم است.»

آرمان تصریح کرد که تمام ناظرین نامزدان در پروسه بازشماری حضور داشتند و اگر کسی شکایت دارد باید به کمیسیون سمع شکایات مراجعه کند.

منبع گفت: «اینکه اینها کدام رقم بازشماری را می خواهند؛ خدا می فهمد».

بر اساس معلومات وی، بازشماری نیز بر اساس مصوبه کمیسیون شکایات صورت گرفت که طی آن، آرای مربوط به یک روز قبل و یک روز بعد از انتخابات که بایومتریک شده، باطل شده و دیگر آرا حساب شده است.

آرمان با رد لیست نشر شده در صفحات اجتماعی که حاکی از حضور غلام عباس ابراهیم زاده، احمدشاه رمضان، سید ظاهر مسرور، گل رحمن همدرد، عبدالحمید شریفی، محمد علی محقق، الحاج محمد عبده و رئیس عبدالخالق می باشد را کاملا رد کرده و اظهار داشت: «یک تعداد لیستی که نشر شده، لیست به صورت کامل رد می کنم، نامزدانی به مانند حاجی عبده از جان خود جور کرده و از خودش هم ۶۰۰ رای دیگر کم شده است».

کمیسیون ولایتی بلخ در حالی از ختم پروسه بازشماری آرا خبر می دهد که تا هنوز کمیسیون مستقل انتخابات لیست نهایی این ولایت را اعلام نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *