لویه جرگه برای رسیدن به اجماع ملی برای صلح

رئیس دارالانشاء شورای عالی صلح افغانستان می‌ گوید که لویه جرگه مشورتی صلح به هدف رسیدن برای یک اجماع ملی در راه صلح است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عمر داودزی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجماع منطقه‌ ای در نشست خبری امروز (۶حوت) اظهار داشت که در لویه جرگه تصمیم گرفته شده است تا از اقشار مختلف جامعه به شمول احزاب سیاسی مخالف اشتراک کنند.

وی تاکید کرد که نتایج لویه جرگه مشورتی در کنفرانس سوم کابل ارائه خواهد شد.

داوودزی با اشاره به گمانه زنی ها در مورد طرح تشکیل حکومت موقت تصریح کرد که لویه جرگه به منظور آوردن اجماع ملی در رابطه به صلح با طالبان دایر می گردد و مسئله دولت موقت مطرح بحث آن نخواهد بود.

به گفته وی، کمیسیون برگزاری لویه جرگه نزدیک به تکمیل شدن است و فرمان رسمی رییس جمهور در این خصوص امروز یا فردا صادر می شود.

رییس دارالانشاء شورای عالی صلح در رابطه به گزینش اعضای لویه جرگه گفت که تعیین این افراد انتخابی می باشد که کمیته های ولایتی تشکیل شده و از این طریق اعضا معرفی می شوند و از ۲ هزار عضو، ۱۱۰۰  تن آنان از ولایات و نهصد تن دیگر از کابل می باشد.

وی همچنان گفت که در این لویه جرگه حضور خانم ها حداقل ۳۰ درصد می باشد و کمیته بانوان در حال تشکیل است.

طبق گفته های داودزی، هیچ گروه یا سمتی از لویه جرگه مشورتی بیرون نخواهد ماند.

به باور موصوف، کشورهای منطقه در رابطه به برقراری صلح در افغانستان اجماع ندارند و هر کدام ابتکار جداگانه ای را روی دست میگیرند و بر سر آوردن صلح رقابت میکنند که لویه جرگه می تواند این سردرگمی را از بین ببرد.

گفتنی است که لویه جرگه در تاریخ ۲۶ حوت سال روان برگزار شده و قرار است تا ۲۹ حوت ادامه یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *