لندن مدعی شده که کوریای‌شمالی در عملیات سایبری «WannaCry» در کشورش دست دارد

هک «WannaCry» را مرکز امنیت ملی سابیری انگلیس به گروه هک کنند کوریای شمالی بنام « لازاروس» نسبت داد و گفت این حمله در ماه ثور در جهان راه اندازی شده بود که بعضی از مراکز صحی و ادارت مهم را این کشور را نیز هک کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «بن والاس» وزیر امنیت بریتانیا مدعی شد که گروهی از کوریای شمالی در عملیات هک موسوم به «WannaCry» دست داشته‌اند.

وی اعلام کرد که دولت این کشور تقریبا در این زمینه اطمینان دارد که چنین اقدامی را یک دولت خارجی صورت داده و گفت که دولت کوریای‌شمالی به احتمال زیاد در این اقدام دست داشته است.

در پی حمله سایبری، ۳۰۰ هزار رایانه در ۱۵۰ کشور مورد هدف قرار گرفته‌اند. این اقدام در بریتانیا تاثیر بسیار مخربی به ویژه بر بخش درمان بریتانیا داشته است.

«والاس» گفت که نمی‌تواند به جزئیات اطلاعاتی که در این مورد به دست آمده اشاره کند و افزود که لندن می‌تواند مقابله به مثل کند اما نمی‌خواهد وارد این بازی شود.

این در حالیست که ماه قبل گزارش‌های از هک کردن وزارت دفاع کوریای جنوبی به رسانه‌ها درز کرد و گفته میشود که ۲۳۵ جی‌بی اطلاعات دسته بندی شده که شامل طرح ترور رهبر کوریای شمالی و حمله مشترک امریکا و کوریای جنوبی برای کشور مشمول این اسناد به سرقت رفته بود.

همچنان خبر هک سیستم های لندن در حالی رسانه‌ای میشود که روابط بین کشورهای اروپایی و کوریای شمالی به تشنج گرایده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *