کشف وضبط بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرام مواد مخدر در ولایت فراه

خبرگزاری خاورمیانه – فراه

مقامات امنیتی در ولایت فراه می گویند در جریان پنج ماه گذشته بیش از یک هزار و پنجصد کیلوگرام مواد مخدر در این ولایت کشف وضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ این مقدار مواد مخدر توسط قاچاقچیان از ولایات هرات؛ بادغیس؛ نیمروز و هلمند جهت ترانزیت به خارج کشور وارد فراه شده بود.

احمد فواد عسکری سخنگوی پولیس فراه میگوید: نیروهای مبارزه با مواد مخدر این ولایت از شروع سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از یک ونیم تن مواد مخدر را ازنزد قاچاقچیان کشف وضبط نموده اند.

به گفته وی، درپیوند به قاچاق این  مقدار مواد مخدر، ۱۸ نفر بازداشت شدند که دوسیه هایشان برای پیگیری به دادستانی ولایت فراه محول شده است.

سخنگوی پولیس فراه افزود، هفت تن از این قاچاقچیان به دلیل سنگین بودن جرم شان به مرکز کشور فرستاده شده اند.

او افزود: محموله های مواد مخدر کشف شده، توسط  قاچاقچبان از  ولایات هرات؛ بادغیس، نیمروز و هلمند جهت انتقال به کشور ایران در ولایت فراه جمع آوری شده بود

درهمین حال مقام های پولیس فراه میگویند: طی ۱۴ عملیات جداگانه نیروهای مبارزه بامواد مخدر بیش از دو هزار جریب اراضی  کشت شده خشخاش را درسراسر این ولایت در سه ماه اول سال جاری تخریب نموده اند.

مقامهای امنیتی فراه در حالی از کشف وضبط مقادیر زیاد مواد مخدر طی سال جاری خبرمیدهند که این ولایت  درغرب کشور دومین منطقه ی است که بالاترین آمار قاچاق و ترانزیت مواد مخدر را به خارج ازکشور دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *