قندهار، یک قهرمان «مردم دار» را از دست داد

رئیس اجرائیه و معاون دومش ضمن غمشریکی با خانواده جنرال رازق، وی را یک قهرمان واقعی و مردم دار دانسته و از دست دادن وی را یک ضایعه بزرگ عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، محمد محقق و شماری از مقام های عالی رتبه دولت ظهر امروز (۳عقرب) برای ارج گذاری به جنرال رازق وارد قندهار شدند.

در این سفر، داکتر عبدالله اظهار داشت جنرال رازق تنها مربوط قندهار نبوده و مربوط تمام افغانستان بود، در سراسر افغانستان برایش فاتحه گرفته شده و در پروان نیز یک سرک به نامش شد.

وی تاکید کرد که بعد از وی، مسوولیت کلان بر عهده برادرش و مردم قندهار است تا جای وی را پر کنند.

عبدالله ضمن اینکه اظهار داشت که در غم از دست دادن جنرال رازق شریک است؛ تاکید کرد که برای رسیدن به هدفی که وی دنبالش بود، باید دست به دست هم بدهیم.

رئیس اجرائیه همچنین از مردم قندهار خواست تا به صورت عمده در انتخابات شرکت کنند و با حمایت مردم انتخابات خوبی برگزار شود.

در عین حال، حاجی محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه با اشاره به کارکردهای جنرال رازق، اظهار داشت که وی سد محکمی برای امنیت قندهار و جنوب کشور قلمداد می شد و از دست دادن او هم ضایعه بزرگی است.

وی حمله بر جنرال رازق را ناجوانمردانه دانست و افزود که به او از پشت خنجر زدند.

اعضای ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی در حالی برای غمشریکی با خانواده جنرال رازق به قندهار رفته اند که پیش از این محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین، رئیس امنیت ملی، حنیف اتمر و رهبران حزب جمعیت اسلامی و ائتلاف بزرگ افغانستان نیز به همین منظور به قندهار رفته بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *