قطر در تلاش تهیه آب و غذا از ایران و ترکیه است

پس از آنکه عربستان سعودی، امارات و بحرین در پی تنش با قطر مرزهای زمینی، هوایی و آبی خود با قطر را بستند حال کشور قطر در تلاش فراهم کردن آب و مواد غذایی برای شهروندانش از کشور های ایران و ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از سه روز این طرف کشور قطر را متهم به پرورش تروریسم کرده و تمام روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کرده اند.

با این یک مقام قطری اعلام کرده است که کشورش در حال رایزنی با ایران و ترکیه برای تهیه موادغذایی مورد نیاز شهروندان این کشور است.

خبرگزاری رویترز، گزارش داد که یک مقام قطری که خواست نامش فاش نشود این مطلب را اعلام کرده است.

پیش از این بخش اعظم مواد غذایی مورد نیاز قطر از طریق عربستان سعودی و امارات تامین می‌شد.

عربستان، امارات و بحرین در پی تنش با قطر مرزهای زمینی، هوایی و آبی با قطر را بستند و تمام روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کردند.

این مقام قطری گفت: با ایران، ترکیه و کشورهای دیگری در حال گفتگو هستیم. وی اعلام کرد که هواپیمایی قطر مسئولیت انتقال کالاهای ضروری را بر عهده خواهد گرفت.

وی تصریح کرد که برای ۴ هفته آینده ذخیره قرص (دارو) داریم و حجم ذخایر غذایی بسیار زیادی را در دوحه نگهداری می‌کنیم.

روابط قطر و همسایگانش بر سر برخی مسائل منطقه‌ای از جمله حمایت قطر از اخوان مسلمین و عدم محکومیت ایران در مجامع بین‌المللی دچار تنش شده است.

این مسئله باعث شد عربستان، بحرین، امارات ومصر روابط خود با قطر را قطع کنند و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با این کشور را بسته اعلام کنند.

اکنون مرزهای قطر از ۳ جهت بسته است و مرز این کشور با ایران تنها پنجره آن به سمت جهان است.

در همین حال گفته می شود که امریکا نیز در موضع‌گیری نه چندان صریحی از عربستان اعلام حمایت کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *