قطر در برابر اقدامات عربستان، امارات و بحرین ایستادگی خواهد کرد

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه ایران سه بندر خود را به قطر اختصاص خواهد داد تأکید کرد که کشورش تا آخر در برابر اقدامات عربستان سعودی، امارات، بحرین و دیگر کشورهای همسو ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر با بیان اینکه قطر تا کنون این حد از دشمنی را از یک کشور متخاصم شاهد نبوده؛ اعلام کرد که نیروهای ترکیه به منظور تأمین امنیت تمامی منطقه به قطر اعزام می‌شوند.

او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه، همچنین اعلام کرد که ایران برای انتقال مواد غذایی و اختصاص سه بندر خود برای این منظور اعلام آمادگی کرده است.

وزیر خارجه قطر افزود: درگیری در خلیج فارس امنیت تمامی منطقه را تهدید خواهد کرد و دوحه هر گونه دخالت در سیاست خارجی‌اش را رد می‌کند و تا آخر در برابر اقدامات کشورهای متخاصم ایستادگی خواهد کرد.

وی با رد برخی گزارش‌ها از تحرکات نظامی در قطر گفت که هیچ تغییری در وضعیت ارتش قطر وجود ندارد و هیچ تحرکی در این باره نداشته‌ایم.

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» درباره توافقات گازی با امارات نیز تأکید کرد که به توافقاتی که با امارات داریم؛ احترام می‌گذاریم و امارات برای تأمین ۴۰درصد گاز خود به واردات گاز از قطر وابسته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *