قرار داد انتقال لین ۲۲۰ کیلو ولت برق از غزنی الی قندهار به امضا رسید

قرارداد انتقال لین برق از غزنی الی قندهار به ظرفیت ۲۲۰ کیلو ولت میان رئیس شرکت برشنا و یک کمپنی هندی با حضور سفیر هند در کابل، رئیس جمهور غنی و شماری از اعضای کابینه در ارگ ریاست جمهوری به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این قرار داد عصر امروز یکشنبه توسط «قدرت‌الله دلاوری» رئیس عمومی اجرائیوی شرکت برشنا و «سبرا منیام بونالا» مسئول کمپنی هندی (KEC) در افغانستان، به امضا رسید.

قدرت‌الله دلاوری رئیس عمومی اجرائیوی شرکت برشنا با اشاره به دو پروژه با اهمیت برق رسانی که در هفته گذشته قرارداد‌های آن عقد گردید، گفت: شرکت برشنا طی هفته گذشته قرارداد سب ستیشن سروبی را به ارزش ۶.۳ میلیون دالر با کمپنی ترکی (A.K.A.Y) عقد نموده است.

به گفته وی، از این پروژه بیشتر از ۲۰ هزار مشترک در مناطق ولسوالی سروبی- دولت زی، شیرخان کڅ، گوگامنده، اوزبین و شماری از خانواده‌های نزدیک سب ستیشن از نور برق مستفید خواهد شد و این سب ستیشن تا ۱۵ ماه آینده به بهره برداری سپرده خواهد شد.

وی گفت: قرارداد مهم دیگری که برق آفتابی می باشد، به ظرفیت ده میگاوات با کمپنی داینستی عقد گردید که گام بهتر و موثر برای اهداف ملی خودکفایی پنداشته می‌شود و بعد از پروژه بامیان این بزرگترین پروژۀ برق آفتابی در افغانستان است که قرارداد آن به امضا رسید.

قدرت‌الله دلاوری گفت که امروز نیز شاهد امضای یکی از قراردادهای بزرگ برق رسانی در کشور هستیم.

وی افزود: این پروژه انتقال لین انرژی برق به ظرفیت ۲۲۰ کیلوولت می‌باشد و یک شاخه ای از برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان بوده که از غزنی الی قندهار به ارزش ۱۱۳ میلیون دالر امتداد می‌یابد.

قدرت‌الله دلاوری افزود که پروژه انتقال لین۲۲۰ کیلوولت غزنی الی قندهار تقریباْ ۳۵۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد که از کمک‌های مالی اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا (USAID) تمویل می‌شود.

این پروژه با ایجاد پنج سب ستیشن از غزنی الی شرق قندهار که به طور جداگانه قراراداد خواهد شد، تکمیل می‌گردد و برق دوامدار را به ولایت قندهار می‌رساند.

همچنین «پنکج کمار تندن» رئیس کمپنی ((KEC)) هندی ضمن ابراز خرسندی بخاطر امضای این قرارداد، گفت: کمپنی (KEC) از یک دهه بدینسو در افغانستان فعالیت دارد و این مسئولیت بزرگ را که امروز به عهده گرفت، به موفقیت به پایه اکمال خواهد رساند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *