قدردانی ترامپ از قطعنامه شورای امنیت علیه کوریای شمالی

رئیس جمهور آمریکا در با اظهار قدردانی از تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه کوریای شمالی در صفحه تویتر خود نوشت جهان خواستار صلح است نه مرگ.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری، اقدام شورای امنیت سازمان ملل در وضع تحریم‌های سخت جدید علیه کوریای شمالی در واکنش به آزمایشات موشک‌ بالستیک این کشور را مورد تحسین قرار داد.

شبکه «بی بی سی» در این خصوص گزارش کرد، ترامپ در این پیام توییتری در واکنش به این اقدام شورای امنیت سازمان ملل نوشت که این رأی‌گیری اثبات کرد که «جهان صلح و نه مرگ می‌خواهد».

این قطعنامه سازمان ملل که پیش‌نویس آن را آمریکا تهیه کرده است، شامل اقداماتی برای کاهش ۹۰ درصدی واردات نفت به کوریای شمالی می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین و روسیه که دو شریک اصلی تجاری پیونگ‌یانگ به حساب می‌آیند نیز به نفع این قطعنامه رأی دادند.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشت: «شورای امنیت سازمان ملل با ۱۵ رأی موافق و بدون رأی مخالف به نفع افزایش تحریم‌ها علیه کوریای شمالی رأی داد. جهان خواستار صلح و نه مرگ است».

«نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که این تحریم‌ها «پیام روشنی را به پیونگ‌یانگ ابلاغ کرد مبنی بر اینکه بی‌اعتنایی‌های بیشتر، اقدامات تنبیهی بیشتر و انزوای بیشتر را به همراه دارد».

وی کوریای شمالی را بعنوان «فجیع‌ترین نمونه از شرارت در جهان مدرن» توصیف کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *