قتل یک زن به دلیل نا فرمانی از شوهر در کندز

ولایت شمالی کشور همواره  میزان بالایی  از خشونت های خانوادگی  را باخود داشته است در تازه ترین خشونت ها در ولایت کندز یک زن بدلیل اینکه بدون اجازه شوهرش به بازار رفته با فیر کلاشینکوف شوهرش به قتل رسیده است .

به گزارش خبر گزاری خاورمیانه، به نقل از غلام محى الدین فرمانده امنیۀ ولسوالى چهاردرۀ کندز این واقعه، در قریۀ یتیم این ولسوالی اتفاق افتاده و عامل آنان فرار کرده است.

از این خانم که پنج سال از عروسى اش میگذشت، دو کودک باقى مانده است.

به گفته نادره گیاه رییس امور زنان کندز در سالجارى، این یازدهمین مورد قتل زنان و دختران در این ولایت است که اغلب عاملان آن فرار کرده اند.

او می گوید که خشونت علیه زنان و دختران در کندز، روز به روز افزایش مى یابد و باید عاملان آن هرچه زودتر دستگیر و مجازات شوند.

یک خانم دیگر نیز در شهر پلخمرى مرکز ولایت بغلان به قتل رسید و گفته می شود از او ۴ کودک باقی مانده است.

به گفته داکتر گل محمد وردک سرطبیب شفاخانۀ ولایتى بغلان جسد این خانم ٢۵ ساله که از ناحیه سر مورد اصابت مرمی قرار گرفته ساعت ٢ شب گذشته به این شفاخانه منتقل شده.

به گفته جاوید بشارت مادر مقتول ادعا دارد که داماد او دخترش را کشته ، تاکنون در پیوند به این رویداد فردی بازداشت نشده ، پولیس می گوید که تحقیقات خود را آغاز کرده.

این پنجمین قتل در بغلان است که در سالجارى اتفاق افتاده است؛ ازین جمله، ماه گذشته جسد یک دختر ٢٢ ساله در ولسوالى نهرین دریافت شد و پولیس یکتن را در پیوند به قضیه بازداشت نمود.

اما کمیسیون مستقل حقوق بشرزون شمال شرق که بغلان و کندز نیز شامل آن است، از افزایش قتل زنان و دختران ابراز نگرانی نموده و بر دستگیرى و پیگیرى دوسیه های عاملان آن تاکید میکند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *