قتل اخوانی ها و دستگیری برادر ظواهری در مصر

 ۳۶ نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین هنگام تلاش برای فرار از زندانی در شرق قاهره کشته شدند.

به گزارش خبر گزارس خاورمیانه، ۳۶ نفر از افراد وابسته به گروه اخوان المسلمین هنگام تلاش برای فرار از زندان در زمان انتقال به زندان ابوزعبل در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی قاهره، کشته شدند.

وزارت کشور مصر در بیانیه ای گفته است که نیروهای پولیس توانستند افسری را که زندانیان اخوان المسلمین هنگام فرار در زمان تحویل آنها به زندان ابوزعبل در شمال قاهره گروگان گرفته بودند، آزاد کنند.

از سوی دیگر، منابع خبری اعلام کردند که مقامات مصری “محمد ظواهری” برادر ایمن ظواهری سرکرده القاعده و “مصطفی حمزه” از سرکردگان جماعت اسلامی را به اتهام پیوستن به یک گروه تروریستی بازداشت کردند.

ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا برای شکستن مقررات ممنوعیت رفت و آمد، هواداران خود را به حضور در راهپیمایی های شبانه دعوت کرد.

در این حال وزارت کشور مصر در بیانیه ای از همه شهروندان خواسته است که به زمان اجرای مقررات منع رفت و آمد پایبند باشند تا نیروهای مربوطه بتوانند ماموریت خود را انجام دهند.

در جدیدترین آمار کشته های مصر، در بیانیه هیأت وزیران این کشور آمده است شمار تلفات در همه ولایت ها روز شنبه به ۷۹ کشته و ۵۴۹ زخمی رسید، در نتیجه  از چهارشنبه گذشته در درگیری بین طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و نیروهای امنیتی دستکم ۸۳۰ نفر کشته شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *