فیضی: تخریب لوی جرگه به هدف امضای پیمان امنیتی با چشمان بسته

ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری کشور می گوید که برخی ها در تلاش اند تا با تخریب لویه جرگه، موافقتنامه امنیتی با چشمان بسته به امضاء برسد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است در باره چگونگی امضای پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا لوی جرگه با حضور نمایندگان مردم افغانستان در کابل برگزار شود و در باره این سند مهم امنیتی بحث و فیصله نهایی را صادر نمایند.

در همین حال شورای همکاری احزاب و ایتلاف های سیاسی در کشور گفته اند که رئیس جمهور قصد دارد که انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را با برگزاری لوی جرگه باطل نماید و خودش در قدرت باقی بماند.

با این حال ایمل فیضی سخنگوی رئیس جمهور در واکنش به این اظهارات گفته است که برگزاری لویه جرگه تنها و تنها بخاطر تصمیم گیری در ارتباط به موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و امریکا می باشد و در آن مردم افغانستان با اشتراک شان از سراسر کشور تصمیم نهایی را در رابطه به این موافقتنامه اتخاذ خواهند کرد.

سخنگوی رئیس جمهور  با آژانس باختر گفته است که در گذشته نیز قبل از برگزاری جرگه امن و جرگه مشورتی در ارتباط به سند همکاری های ستراتیژیک میان افغانستان و امریکا، چنین شایعات بی اساسی وجود داشت که بعداً معلوم گردید که حقیقت ندارد.

فیضی تاکید کرد که اینبار هم این شایعات جز آوازه های بی اساس چیزی دیگری نمی باشد و این را گذشت زمان به اثبات خواهد رساند.

وی گفت که برخی ها در تلاش اند تا با تخریب نام لویه جرگه که عالی ترین مظهر اراده مردم افغانستان است، موافقتنامه امنیتی با چشمان بسته و بدون اینکه مردم افغانستان تصمیم شانرا در این رابطه اتحاذ نمایند، به امضا برسد.

سخنگوی رئیس جمهور خاطر نشان کرد که حکومت افغانستان بارها تاکید نموده است که مصمم است تا یک انتخابات شفاف و عادلانه را بدون هر گونه مداخلات خارجی در زمان معینه آن برگزار نماید.

فیضی تصریح کرد که موافقتنامه امنیتی با ایالات متحده امریکا به دلیل اینکه یک موضوع ملی و سرنوشت ساز برای افغانستان است، ایجاب می کند که مردم افغانستان از تمام نقاط کشور به شمول شورای ملی، شورا های ولایتی و احزاب سیاسی در یک جرگه ملی اشتراک نموده، تصمیم نهایی خویش را اتخاذ نمایند.

به گفته سخنگوی رئیس جمهور، فیصله نهایی راجع به موافقتنامه امنیتی با امریکا، منوط به مردم افغانستان می باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *