فیصله کمیسیون شکایات انتخابات برای نتایج کابل نهایی شده است

کمیسیون رسیده گی به شکایات انتخاباتی می گوید که فیصله آنها در مورد نتایج انتخابات پارلمانی کابل نهایی شده و در اختیار کمسیون مستقل انتخابات قرار گرفته است.

چمن شاه اعتمادی، رئیس دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز (۱۷ثور) در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که فیصله آنها پس از تکمیل بررسی شکایت‌ ها و اعتراض‌ های موجود در پیوند به نتایج انتخاباتی پارلمانی ولایت کابل را در اختیار کمیسیون انتخابات قرار داده است.

به گفته وی، نتایج بازشماری آرای حوزه انتخاباتی کابل هفته پیش لغو شد و شمارش مجدد بر اساس فورم نتایج دو روز انتخابات آغاز شد.

اعتمادی اظهار داشت که بازبینی فورمه های روزهای اول و دوم انتخابات نهایی شده و تنها مراکزی باقی است که برگه های آنها مفقود شده و تا حال کمیسیون انتخابات در اختیار آنها قرار نداده است.

رئیس دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی تصریح کرد که تمام برگه های رایدهی به اساس روش و طرزالعمل آنها به صورت جدی رسیده گی شده و در اختیار کمیسیون انتخابات قرار گرفته است.

وی در مورد زمان دقیق اعلام نتایج انتخابات پارلمانی حوزه کابل اظهار داشت: «معلوم نیست که چه وقت شود؛ اما کوشش داریم که به زودترین وقت اعلام شود».

از سوی هم، اعتمادی در مورد واکنش کمیسیون انتخابات در مورد فیصله های آنها، افزود که این واکنش مثبت بوده و کارها به صورت مشترک پیش برده می شود و استقبال نسبی به وجود آمده تا عدالت نسبی تامین شود.

با این حال، وی تاکید کرد که فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد نتایج انتخابات پارلمانی کابل نهایی است.

منبع در مورد تغییرات احتمالی در نتایج نهایی تصریح کرد که نتیجه کابل به صورت کامل ملغی شده و هیچ لیست ابتدایی و نهایی موجود نیست و نامزدان برنده بعد از بررسی ها مشخص می شوند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات نیز دریافت فیصله‌ نهایی کمیسیون شکایات انتخاباتی را در مورد آرای حوزه انتخاباتی کابل تایید می ‌کند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *