فهرست گروه های تروریستی در پاکستان اعلام شد

دولت پاکستان پس از متحمل شدن فشارهای زیاد با تشدید برخورد با گروه های تروریستی موجود در این کشور، فهرست سازمان هایی با فعالیت های ممنوعه را منتشر کرد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، رسانه های پاکستانی آورده اند در فهرست جدید گروه های تروریستی موجود در این کشور، اسامی ۶۸ گروه به شمول گروه تروریستی و ضد ایرانی جند الله که چندین حمله مرگبار را در ایران راه اندازی کرده بود نیز دیده میشود.

گفته میشود بر علاوه این، نهاد ملی مبارزه با تروریسم پاکستان ۴ گروه دیگر از جمله سازمان «جماعت الدعوه» را نیز در میان گروه های تحت نظارت این کشور اضافه کرده، این گروه بارها از سوی هند به دست داشتن در حمله تروریستی در این کشور متهم شده است.

پاکستان بر اساس قطعنامه «۱۲۶۷» شورای امنیت سازمان ملل چندین گروه تروریستی و افراط گرای دیگر موسوم به موسسه الاختر، الارشید سپاه صحابه، لشکر جهنگوی، اهل سنت و جماعت که در گذشته ممنوع الفعالیت شده بودند را دوباره در این فهرست شامل کرده است.
در عین حال، «شهریار خان آفریدی» مشاور وزیر داخله پاکستان امروز اعلام کرد که ۴۴ تن از عناصر وابسته به گروه های مختلف غیرقانونی بازداشت شده اند.
تشدید اقدامات علیه سازمان های ممنوعه در پاکستان در حالی انجام می شود که روز گذشته وزارت امور خارجه این کشور نیز طی بیانیه ای اعلام کرد، اسلام آباد با رای شورای امنیت سازمان ملل؛ مسدود و توقیف کردن حساب ها و دارایی های سازمان های ممنوعه را آغاز کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *