فشارها نتیجه داد، تشکیل هیئت حکومت برای گفتگو با طالبان

سرانجام فشارهای امریکا و نماینده ویژه آنها در امور صلح افغانستان بر رهبران حکومت نتیجه داده و ارگ ریاست جمهوری هیئتی را برای گفتگو با طالبان مسلح تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هیئت تشکیل دهنده شامل جناح های حکومتی، اپوزیسون دولتی و درون دولتی است که برای گفتگو با طالبان در قطر موظف شده اند.

این هیئت بعد از اولین نشست شورای رهبری مصالحه به ریاست رئیس جمهور غنی در ارگ ریاست جمهوری با حضور شخصیت‌ های سیاسی، جهادی و نمایندگان اقشار مختلف تعیین شد.

در خبرنامه ارگ ریاست جمهوری آمده است که برنامه اصلی نشست شورای رهبری مصالحه «بحث روی ترکیب هیئت مذاکره کننده» و همچنان موضوع «نشست قطر» بوده است.

بعد از این نشست، ۳۷ تن به شمول رهبران سیاسی و جهادی، روحانیون و علما، استادان دانشگاه و دیگر اقشار عضو شورای رهبری مصالحه بوده و ۲۲ تن دیگر نیز به عنوان تیم مذاکره کننده معرفی شدند.

حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمد محقق، سرور دانش، کریم خلیلی، اسماعیل خان، داکتر عبدالله عبدالله، حبیبه سرابی، آیت الله محسنی، عبدالهادی ارغندیوال، گل آغا شیرزی و شمار دیگری از رهبران در لیست شورای رهبری مصالحه کننده حضور دارند.

نکته جالب توجه عدم حضور عطامحمد نور، رئیس اجرایی جمعیت اسلامی است.

این لیست بعد از چانه زنی های فراوان تشکیل شده و پیش از این ارگ ریاست جمهوری حاضر به معرفی هیئت گفتگو کننده با طالبان مسلح در قطر نبود؛ اما دیده می شود که فشار امریکا یک بار دیگر نظر رهبران افغانستان در تصمیم گیریها را تغییر داده است.

نشست قطر قرار است که در روزهای آینده در شهر دوحه برگزار شود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *