“فریبا احمدی کاکر” از قید طالبان رها شد

مقام‌های محلی ولایت غزنی اعلام کردند که شبه‌نظامیان طالبان “فریبا کاکر”، عضو ربوده شده مجلس نمایندگان کشور  را پس از ۲۴ روز آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خاورمیانه، عبدالجامع جامع، معاون شورای ولایتی غزنی گفته است که آزادی کاکر در قبال رهایی هفت عضو زندانی طالبان صورت گرفته است، افرادی که با کاکر مبادله شدند، چهار زن و سه مرد هستند.

 معاون شورای ولایتی غزنی افزود که شبه‌ نظامیان طالبان اعضای آزاد شده خود را در دیگر ولایت‌های افغانستان تحویل گرفتند اما کاکر در حومه شهر غزنی به دولت تحویل داده شد.

مقامات امنیتی در باره چگونگی وضعیت صحی خانم کاکر چیزی نگفته اند که در چی حالتی قرار دارد.

خانم کاکر، ۲۴ روز قبل در مسیر شاهراه “کابل _ کندهار” در منطقه‌یی موسوم به “اسفند‌ده” شهر غزنی همراه با سه فرزند، محافظ و راننده اش ربوده شد، اما دو دختر و یک پسر خانم کاکر و نیز راننده او پس از تلاش‌های موسفیدان محلی یک روز پس از ربوده شدن رها شدند.

 براساس گزارشها یکی از مقامات سابق گروه طالبان که برای آزادی کاکر میانجیگری کرده است، گفته که دولت افغانستان در مقابل آزادی کاکر، و محافظ او، شش زندانی طالبان و چهار زن را که از نزدیکان طالبان هستند، آزاد کرده است.

طالبان ابتدا مسئولیت این گروگانگیری را به عهده نگرفته بودند.

 اما “ذبیح‌الله مجاهد”، سخنگوی طالبان گفته‌است که افراد این گروه خانم کاکر را ربوده بودند و در برابر آزادی او چندین عضو این گروه و چهار خانم از سوی دولت افغانستان آزاد شده‌اند.

اما مقام‌های حکومتی این اظهارات را رد کرده اند.

ظاهرا معصوم استانکزی، دبیر شورای عالی صلح، دین محمد، والی سابق کابل و از سوی طالبان، مسئول کمیسیون زندانیان این گروه در روند آزادی کاکر دخیل بوده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *