فروش «مرگ موش» در غور ممنوع شد

خبرگزاری خاورمیانه

مقام های محلی ولایت غور برای جلوگیری از خودکشی های زنان و دختران، فروش «مرگ موش» در بازارهای این ولایت را ممنوع اعلام کردند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که این ممنوعیت از روز گذشته در تمام بازارها اعمال شده است.

به گفته وی، مرگ موش از جمله مواد عمده در خودکشی های زنان و دختران ولایت غور بود.

خطیبی اظهار داشت :«مرگ موش یک مواد زهری است که به صورت آزادانه در اختیار بزرگان و کودکان قرار دارد و خوردن آن باعث مرگ می شود، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا فروش آن در بازار ممنوع شود.»

سخنگوی والی غور هرچند آمار دقیق ارائه نکرد؛ اما افزود که بیشترین عامل در مرگ های ناشی از خودکشی بین زنان و دختران غوری استفاده از مرگ موش بوده است.

در عین حال، منبع تصریح کرد که برای مبارزه با موش های خانگی، مردم می بایست از «تلک» ها و چسپ هایی که برای این منظور در بازار موجود است، استفاده کنند.

در همین رابطه باید گفت که روز گذشته والی غور در جلسه کمیسیون منع خشونت علیه زنان، به شهرداری فیروزکوه دستور داد تا جلوی خرید و فروش هر نوع «مرگ موش» را بگیرد.

این در حالی است که شب گذشته نیز یک دختر ۱۶ ساله در شهر فیروزکوه با استفاده از مرگ موش دست به خود کشی زد و بعد از انتقال به شفاخانه جان داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *