فرمان تقنینی رئیس جمهور برای اصلاحات انتخاباتی آماده شده است

معاون دوم رئیس جمهور از آماده شدن فرمان تقنینی رئیس جمهور در مورد اصلاحات انتخاباتی خبر داده و گفت قانون اصلاح شده انتخابات طی این فرمان توشیح می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی سرور دانش با نشر خبرنامه ای آورده است که این اظهارات در دیدار با تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ابراز شده است.

در خبرنامه آمده است که در دیدار امروز (۱۵سنبله)، معاون دوم رئیس جمهور در مورد فرمان تقنینی رئیس جمهور برای اصلاحات انتخاباتی معلومات داده است.

به نقل از خبرنامه، سرور دانش گفته است که فرمان تقنینی رئیس جمهور در مورد اصلاحات انتخاباتی آماده شده است و قانون اصلاح شده انتخابات افغانستان طی این فرمان توشیح خواهد شد.

دانش افزود که تلاش می شود تا این قانون به گونه ای اصلاح شود که رضایت همگانی را به دنبال داشته باشد و تا هنوز مشوره های جدی در مورد برخی از مواد قانون انتخابات و هم چنین فرمان تقنینی رئیس جمهور وجود دارد که تا شام امروز نهایی خواهد شد.

در این دیدار، نماینده ویژه سازمان ملل گفت که این سازمان تلاش می کند که همه نظرات و دیدگاه های موجود از سوی جناح های سیاسی و هم چنین مردم افغانستان در قانون جدید منعکس شود.

این در حالی است که طرح تک کرسی شدن انتخابات از سوی کابینه تائید شده و در انتظار توشیح رئیس جمهور است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *