فرمانده سپاه پاسداران” در صورتی‌که «سپاه» گروه تروریستی باشد، امریکا همسنگ داعش است”

به گزارش  برخی از رسانه های امریکایی رییس جمهوری ترامپ قرار است تا گروه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی اضافه کند.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه، محمد علی جعفری روز یکشنبه(۱۶میزان) در جلسه شورای راهبردی سپاه گفته است:« در صورتی‌که اخبار پراکندۀ موجود در خصوص حماقت دولت امریکا مبنی بر در نظر گرفتن سپاه به عنوان گروه ترویستی صحیح باشد سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت».

در بخش دیگر نیز بیان کرده است:« تحریم‌های جدید امریکا شانس هرگونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد، این تحریم‌ها تجربۀ برجام را برای ما کامل می‌کند و آن تجربه این است که گفت‌وگو برای امریکا ابزار فشار و دشمنی است نه تعامل یا حل مسأله».

این فرماندۀ نظامی ارشد ایران همچنین درمورد مسایل منطقه‌ای اظهار کرد:«جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد تا مسایل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند، نه حرفی برای مذاکره وجود دارد و نه طرفی برای آن».

در بخشی دیگر جعفری گفت اگر قانون تحریم‌های جدید امریکا اجرا گردد«این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع دو هزار کیلومتری  در اطراف ایران را جمع کند».

دونالد ترامپ از مخالفان برنامۀ توافق هسته‌ای است و ایران را بارها متهم به نقض روح توافق اتمی کرده است.

برخی رسانه‌های امریکایی نوشته‌اند ترامپ قصد دارد از تأیید پایبندی ایران به برنامۀ توافق هسته‌ای خودداری کند و برای اعمال فشار بر ایران سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

سپاه پاسداران در حال حاضر به دلایل حقوق بشری و برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی در فهرست تحریم‌های واشینگتن قرار دارد ولی اگر این تشکیلات نظامی در لیست تروریستی قرار بگیرد احتمالا نخستین‌بار خواهد بود که بازوی نظامی یک رژیم سیاسی وارد این فهرست می‌شود.

در حال حاضر ۶۱گروه و سازمان در فهرست تروریستی امریکا قرار دارند که از جملۀ آنها می‌توان به پ‌کاکا، جهاد اسلامی فلسطین، حزب الله لبنان، بوکوحرام نیجیریه، الشباب سومالی، حماس، حقانی و القاعده اشاره کرد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *